افزایش سطح همکاری، محور رایزنی رهبران چین و روسیه

به گزارش تور چین ارزان، رئیس جمهوری چین در دیدار با همتای روسی خود گفت که پکن و مسکو باید به یکدیگر برای مبارزه با چالش های مضاعف یاری نمایند.

افزایش سطح همکاری، محور رایزنی رهبران چین و روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین روز پنج شنبه پیش از نشست سازمان همکاری شانگهای با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

این چهارمین دیدار مقام های دو کشور در امسال میلادی محسوب می گردد. روسیه و چین که در دوران جنگ سرد از متحدان یکدیگر بودند، به وسیله انعقاد معاهده های انرژی روابط خود را تحکیم کردند اما همچنان با چالش هایی در مناسبات دیپلماتیک روبرو هستند.

مسکو به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه و درگیری ها در شرق اوکراین تحت فشار بین المللی قرار گرفته و روابط پکن نیز با کشور همسایه اش از جمله ژاپن و ویتنام به دلیل مناقشه ارضی با مشکلاتی روبرو است.

رئیس جمهوری چین در دیدار با پوتین تاکید نمود که دو کشور باید حمایت دوجانبه را ارتقا و آمادگی دوطرفه را توسعه دهند و دست کمک به سمت یکدیگر دراز نمایند و از این طریق با خطرات و چالش های مضاعف مقابله نمایند.

رئیس جمهوری روسیه نیز در مقابل شرایط بین المللی و منطقه ای را بی ثبات و پرابهام توصیف کرد و گفت که مسکو و پکن باید همکاری های خود را افزایش دهند. پوتین تاکید نمود که دو طرف باید پروژه های مهم در حوزه انرژی و نفت، انرژی هسته ای و سایر حوزه ها را ارتقا دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 688

به "افزایش سطح همکاری، محور رایزنی رهبران چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح همکاری، محور رایزنی رهبران چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید