باقری با معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقای وزیر امور خارجه برزیل ملاقات کرد (تور ارزان برزیل)

به گزارش تور چین ارزان، تهران (پانا) - علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و کنت نوبرگا، معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقای وزیر امور خارجه برزیل در چهارچوب برگزاری یازدهمین دور مشورت های سیاسی دو کشور در تهران ملاقات و درباره مهم ترین مسائل روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه گفت و گو کردند.

باقری با معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقای وزیر امور خارجه برزیل ملاقات کرد (تور ارزان برزیل)

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر بین المللی از جمله جنگ در اروپا، ضمن تاکید بر مخالفت ایران با جنگ، توضیح داد: یکجانبه گرایی میدان ابتکار عمل را واگذار نموده و اکنون دنیا چندجانبه گرا است که میتواند شرایط و الزامات نظم نوین دنیای را مشخص کند.

وی با تاکید بر استحکام، پویایی و مانایی مولفه های سخت و نرم قدرت ایران توضیح داد: حضور ایران در مجموعه سیاسی امنیتی سازمان همکاری شانگهای و نقش آفرینی ایران در سازوکار اقتصادی بریکس پلاس، هم ایران را شریک در تصمیم سازی های کلان بین المللی در عرصه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نموده است و هم جایگاه جبهه چندجانبه گرایی را در معادلات بین المللی به طور معناداری ارتقا داده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به این که از این پس روابط ایران با اضلاع چندجانبه گرایی دنیای مانند روسیه و چین و هند و برزیل، صرفا به روابط دوجانبه میان تهران با مسکو، پکن، دهلی و برزیلیا محدود نمی گردد، توضیح داد: مناسبات ایران با برزیل در قالب مسوولیت، نقش و جایگاه این دو کشور در نظم نوین برآمده از چندجانبه گرایی تعریف می گردد.

باقری با اشاره به این که یکجانبه گرایی کوشش دارد تا مناسبات دنیای را بر اساس منافع خود شکل دهد، بر این اساس امریکا از تحریم به عنوان ابزاری برای ترسیم اطلس اقتصاد، سیاست و امنیت بین الملل با لحاظ حداکثرسازی انتفاع خود و همپیمانانش و به صفر رساندن انتفاع کشورهای مستقل از مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی دنیای استفاده می کند، گفت: جبهه چندجانبه گرایی باید با ایجاد و تقویت سازوکارهای مستقل اقتصادی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، دوران گذار از نظم ظالمانه یکجانبه گرایی به نظم عادلانه چندجانبه گرایی را با درایت و هوشمندی مدیریت نماید.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت های بالقوه سیاسی، اقتصادی و تعاملات مردمی دو کشور بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با برزیل به عنوان یک شریک قابل اعتماد تاکید نمود.

معاون وزیر امور خارجه برزیل نیز در این ملاقات با اذعان به توانمندی ها و ظرفیت های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اظهار کرد: برزیل در پی افزایش همکاری ها و تعاملات بین المللی و ترویج چندجانبه گرایی است و یک جانبه گرایی از جمله إعمال تحریم های اقتصادی را رد می کند.

کنت نوبرگا هم چنین با ابراز امیدواری از توسعه روابط فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل بر توسعه همکاری های دوجانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2414

به "باقری با معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقای وزیر امور خارجه برزیل ملاقات کرد (تور ارزان برزیل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری با معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقای وزیر امور خارجه برزیل ملاقات کرد (تور ارزان برزیل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید