انتصاب هدفمند یک چینی اویغور تبار در شورای امنیت ملی کاخ سفید

به گزارش تور چین ارزان، کاخ سفید با انتصاب هدفمند یک چینی با اصالت اویغور احتمالا تنش ها میان پکن و واشنگتن را بیش از پیش افزایش دهد.

انتصاب هدفمند یک چینی اویغور تبار در شورای امنیت ملی کاخ سفید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ سفید اخیرا انتصابی آرام و بی سر و صدا در شورای امنیت ملی خود داشته که به نظر می آید روابط تجاری آمریکا-چین را بیش از پیش به مخاطره بیاندازد.

یک فعال اویغور به نام روشن عباس به پایگاه خبری بیزنس اینسایدر گفت خانم النیگار ایلتبیر که یک چینی با اصالت اویغور است سه هفته قبل به عنوان مدیر حوزه چین در شورای امنیت ملی آمریکا گماشته شده است.

این انتصاب اولین بار توسط مجله آمریکایی فارین پالسی گزارش شد و شورای امنیت ملی آمریکا از اظهار درباره پرسنل خود خودداری نموده است.

به نوشته فارین پالسی مدیر حوزه چین در شورای امنیت ملی کاخ سفید به معنی یاری به مدیریت سیاست آمریکا در حوزه چین در مسائلی همچون تجارت، امور نظامی و حقوق بشر است.

ایلتبیر متولد استان سین کیانگ چین است و در کودکی به همراه پدرش به ترکیه مهاجرت نموده و در نوجوانی مقیم آمریکا شده است.

در حالی که طرز فکر خانم ایلتبیر در قبال چین هنوز معین نشده است اما احتمالا انتصاب وی به عنوان یک اویغور تبار در این سمت باعث تنش بیشتر میان واشنگتن و پکن بر سر مسائل حقوق بشری و شدت بخشیدن به جنگ تجاری کنونی دو طرف خواهد شد.

انتصاب ایلتبیر از آن جهت تنش زا و جنجالی ارزیابی می گردد که کشورهای غربی و آمریکا انتقادها از چین به دلیل آنچه بازداشت و نظارت شدید مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ می خوانند را افزایش داده اند.

چین اعلام نموده به دلیل افزایش اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در استان سین کیانگ در سال های اخیر اقدام به برپایی مراکز بازآموزی با هدف کاهش رویکرد افراط گرایی نموده است. غربی ها این اتهام را به چین وارد می نمایند که پکن با برپایی این مراکز حقوق بشر مسلمانان این منطقه را نقض می نماید.

دولت چین معتقد است مراکز فوق برای آموزش دوباره مردم استان سین کیانگ هستند و در مقابله با حملات افراط گرایان و جدایی طلبان بسیار پیروز بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 489

به "انتصاب هدفمند یک چینی اویغور تبار در شورای امنیت ملی کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب هدفمند یک چینی اویغور تبار در شورای امنیت ملی کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید