اولین قسط 490میلیون دلاری توافق سوم آذر به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: اولین قسط 490میلیون دلاری از مرحله سوم آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد.

اولین قسط 490میلیون دلاری توافق سوم آذر به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس توافق ایران و گروه 1+5، مبلغ 490 میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در کره جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت.

لازم به ذکر است براساس توافق های به عمل آمده مقرر شده است تا 10 تیر سال آینده 4.9میلیارد دلار از سرمایه های ایران در بانک های خارجی در قالب اقساط 490 میلیون دلاری آزاد و منتقل گردد.

پیش از این ولی الله سیف در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار مالی خبرنگاران که پرسید: طبق مذاکرات گروه 1+5 در سوم آذرماه بنا شد که هر ماه 700 میلیون دلار از پولهای بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، با توجه به گذشت بیش از یک ماه از این مذاکرات آیا این توافق عملی شده است؟ گفت: این کار در شرف هماهنگی و واریز است و بنابه دلیل خاصی بانک مرکزی ترجیح داده است که این پول با یک هفته تأخیر دریافت گردد.

وی در شرح علت تأخیر در دریافت 700 میلیون دلار اول طبق آخرین توافق ژنو گفت: به خاطر بعضی تبدیلات ارزی که به نفع بانک مرکزی است تصمیم گرفتیم این پول با تأخیر یک هفته ای واریز گردد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: روال دریافت 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به صورت ماهانه درحال انجام است و مسئله ای در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگاران، در حالی طبق توافق باید ماهانه 700 میلیون دلار پرداخت می شد که ظاهراً توافق شده مبلغ 4.9 میلیارد دلار در 10 قسط تا ده تیر و هر قسط 490 میلیون دلار پرداخت گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 496

به "اولین قسط 490میلیون دلاری توافق سوم آذر به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قسط 490میلیون دلاری توافق سوم آذر به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید