اپل تولید ایرپادز پرو را متوقف کرد

به گزارش تور چین ارزان، در حالی که فقط سه روز از معرفی ایرپادز پرو 2 می گذرد، خبری منتشر شده مبنی بر اینکه اپل تصمیم گرفته تولید نسل گذشته یعنی ایرپادز پرو را متوقف کند.

اپل تولید ایرپادز پرو را متوقف کرد

اپل در رویداد Far Out امسال، یعنی دقیقا سه روز پیش، از محصولات سخت افزاری نوش رونمایی کرد که شامل چهار مدل آیفون، سه مدل ساعت هوشمند و یک ایرپادز با نام ایرپادز پرو 2 می شوند. در میان این محصولات، کمتر از همه به محصول آخر یعنی ایرپادز پرو 2 توجه شده در حالی که اپل تلاش کرده آن را محصولی به مراتب بهتر از قبل جلوه دهد.

ایرپادز پرو 2 طبق گفته های اپل، بهترین هدفون بی سیمی است که این شرکت تا به امروز تولید کرده و به همین علت یک سری قابلیت مجذوب کننده هم دارد که از جمله این موارد می توان به صدای فضایی (Spacial Audio)، قابلیت حذف نویز بهبود یافته و بهبود پهنای باند در اتصالات اشاره کرد. اما به صورت کلی به نظر می رسد ایرپادز پرو 2 در مقایسه با نسل قبل تفاوت خیلی چشمگیری ندارد؛ هم از لحاظ طراحی که می توان گفت عملا تفاوت خاصی بین آن ها وجود ندارد و هم به خاطر قابلیت هایی که به نظر نمی رسند خیلی پیشرفته تر از قبل باشند.

ایرپادز پرو نه تنها الان که چند سال از عرضه آن به بازار می گذرد بلکه در همان ابتدای دوران عرضه هم گران قیمت بوده است. از طرفی اپل احتمالا این موضوع را هم در نظر داشته که اگر قیمت ایرپادز پرو 2 را بالاتر از نسل قبل در نظر بگیرد، شاید در بازار با استقبال خوبی روبرو نشود. بنابراین تصمیم گرفته ایرپادز پرو 2 را دقیقا با همان قیمتی در دسترس قرار دهد که برای ایرپادز پرو در نظر گرفته بود.

با این حال ایرپادز پرو تقریبا همان کارهایی را انجام می دهد که نسل نو توانایی انجام آن را دارد. حال اپل اگر قیمت محصول قدیمی را کاهش دهد، کاربران با توجه به عدم ارتقای چشمگیر نسل نو، به سراغ همان ایرپادز پرو می روند. حتی ایرپادز 3 هم که با قیمت 180 دلار راهی بازار شده می تواند با کاهش قیمت ایرپادز پرو با مشکل در فروش روبرو شود. بنابراین، به جای کاهش قیمت، اپل تصمیم گرفته منطقی ترین راه موجود را انتخاب کند؛ توقف تولید ایرپادز پرو.

اطلاعات مربوط به توقف تولید ایرپادز پرو نخستین بار از طریق وب سایت 9to5Mac منتشر شد اما با حذف این محصول از فروشگاه آنلاین اپل، کاملا از بابت توقف تولید آن مطمئن شده ایم. با این حال این محصول همچنان در فروشگاه های مختلف در سراسر جهان با قیمت های مختلف در دسترس قرار گرفته است.

این کار باعث شده علاقه مندان به محصولات اپل بین سه انتخاب بمانند. با پرداخت 180 دلار، ایرپادز 3 نصیب شان می شود که اگرچه محصول باکیفیتی است اما یک سری قابلیت های اساسی نظیر حذف نویز فعال را ندارد. از طرفی اگر هم بخواهند به این قابلیت و کلی قابلیت خوب دیگر دسترسی داشته باشند، باید حدودا 60 دلار بیشتر بپردازند و به سراغ ایرپادز پرو 2 بیایند. محصولی که البته هنوز رسما راهی بازار نشده است.

ایرپادز پرو را هم اگر بتوان در فروشگاه های آنلاین یا فیزیکی با قیمت مناسب پیدا کرد، همچنان انتخاب ارزشمند و منطقی به شمار میرود چرا که قیمت آن در برخی از فروشگاه ها تقریبا با قیمت ایرپادز 3 برابر شده است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2423

به "اپل تولید ایرپادز پرو را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل تولید ایرپادز پرو را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید