با سفر به قشم شگفت زده شوید!

به گزارش تور چین ارزان، جزیره زیبای قشم بزرگترین جزیره ایران و تنگه هرمز به شمار میرود که جاذبه های گردشگری و دیدنی فوق العادش آن را تبدیل به سرزمین عجایت هفتگانه ایران نموده است. این جزیره بکر یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای گردشگران خارجی و داخلی است. در نیمه دوم سال این جزیره میزبان مسافران بیشماری بوده و تعداد زیادی از مرکز نشینان برای فرار از شلوغی، با خرید بلیط هواپیما تهران قشم خود را به سرزمین شگفتی ها می رسانند. در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم، نکاتی هم در خصوص خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما و رزرو هتل قشم را برایتان بگوییم.

با سفر به قشم شگفت زده شوید!

برترین جاذبه های قشم

دره ستارگان

دره خارق العاده ستارگان یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار می رود که حدود 2 میلیون سال قدمت دارد. این دره زیبا بر اثر فرسایش آب و باد به وجود آمده و تبدیل به پدیده زمین شناسی منحصربه فردی شده است. کوه ها و صخره های این دره به مرور زمان بر اثر پدیده های طبیعی تغییر نموده و به چنین شاهکار طبیعی امروزی در آمده اند.

جزایر ناز

جزایر ناز یکی دیگر از جاذبه های دینی قشم و یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار میرود که در سواحل شرقی قشم قرار گرفته اند. جزایر ناز در واقع دو جزیره صخره ای کوچک در کنار هم هستند که در فاصله یک کیلومتری ساحل واقع شده اند. نکته بسیار جالب این جزایر این است که هنگام جزر دریا، آب به قدری پایین می آید که می توانید به صورت پیاده تا جزایر قدم بزنید و از نزدیک از جزایر تماشا کنید.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های قشم که حس و حالی مرموز و هیجان انگیز دارد تنگه چاهکوه است. این دره زیبا که در 70 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته، بر اثر عوامل طبیعی مثل باد و باران در سالیان طولانی فرسوده شده و این پدیده شگفت انگیز را به وجود آورده است. در این تنگه چندین چاه دیده می شود که قدمت آن به حدود 400 سال پیش برمی شود و محلی ها از آن برای ذخیره آب هنگام بارش باران استفاده می کردند.

جنگل های حرا

جنگل حرا قشم در واقع نوعی جنگل دریایی به شمار میرود که گیاهان آن ریشه در آب دارند. این جنگل ها حدودا عمری 30 تا 40 میلیون ساله دارند. سطح آب این جنگل در حالت نرمال حدود 1.5 متر است. هنگامی که مد اتفاق می افتد، درختان به زیر آب می فرایند و در حالت جزر به قدری آب پایین می رود که به نظر می رسد درختان در زمینی خشک قرار دارند. این جنگل به دلایل شرایط مساعدی که دارد میزبان پرندگان مهاجر زیادی مثل پلیکان، فلامینگو و... است.

غار خربس

در ارتفاعات روستای خربس، غاری عجیب و زیبا به نام غار خربس واقع شده است که یکی از منطقه ها تماشای جزیره قشم به شمار میرود. قدمت این قار به زمان مادها برمی شود. بعضی از باستان شناسان و محققان معتقدند که این غار در گذشته محلی برای نیایش پیروان آیین مهرپرستی و مکانی برای نگهداری استخوان مردگان بوده است.

بازارهای قشم

قشم علاوه بر جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی که دارد، دارای مراکز خرید متنوع و متعددی است. این مراکز خرید از نظر قیمت بسیار مناسب و تنوع اجناس معروفیت دارند. از مهم ترین و برترین مراکز خرید قشم می توان به مجتمع تجاری سیتی سنتر یک و دو، بازار ستاره، بازار بزرگ فردوسی و باز قدیم قشم اشاره نمود.

یکی از برترین مراکز خرید قشم، شهر درگهان است که در خود چندین پاساژ معروف را جای داده است. درگهان در 20 کیلومتری مرکز قشم واقع شده است. مرکز خرید دو دلفین، پاساژ ایران زمین، مجتمع تجاری پرشین گلف، مجتمع تجاری دریا، بازار نخل، بازار اطلس و بازار قدیم درگهان معروف ترین مراکز خرید درگهان به حساب می آیند.

رزرو مقرون به صرفه بلیط هواپیما قشم

قیمت بلیط در یک جهت خاص به عوامل متفاوتی مثل درگاه خرید بلیط، زمان سفر، نوع کلاس پروازی و ایرلاین انتخابی بستگی دارد. یکی از ایرلاین هایی که در این جهت تردد زیادی دارد قشم ایر است و تخفیفات خوبی را در این جهت برای مسافران ارائه می دهد.

یکی از مطمئن ترین درگاه های خرید بلیط هواپیما سایت جامع فلای تودی با پوشش صددرصدی مقاصد پروازی است. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد قشم، کافی است ابتدا از برنامه پروازهای قشم اطمینان پیدا کنید. برای این کار در قسمت پرواز داخلی، نوع بلیط (بلیط هواپیما یکطرفه قشم یا بلیط هواپیما قشم رفت و برگشت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و... را تعیین نموده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک کنید. در کمتر از چند ثانیه نتایج پرواز به قشم از مقرون به صرفهترین به گرانترین برای شما به نمایش درمی آید. در این مرحله با مقایسه اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، کلاس پروازی، مدت زمان پرواز و قیمت بلیط می توانید بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رزرو هتل های قشم با بیشترین تخفیف

هنگام برنامه ریزی برای سفر به جزیره قشم، یکی از کارهایی که در مدیریت هزینه های سفر تاثیر بسزایی دارد رزرو محل اقامت در قشم با بیشترین تخفیف است. جزیره قشم دارای هتل های متعددی است و اقامتگاه های بوم گردی هم از مکان های محبوب برای اقامت در این جزیره به شمار می فرایند. برای رزرو هتل در قشم گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته است. می توانید در نزدیکی ساحل و در شهر قشم اقامت داشته باشید و یا محل اقامت خود را در درگهان و دیگر شهرهای این جزیره انتخاب کنید.

در فلای تودی امکان مشاهده، آنالیز و مقایسه هتل های قشم به راحتی امکانپذیر است. دسترسی به تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در جزیره قشم این امکان را برای شما به وجود می آورد تا به راحتی به مقایسه امکانات و قیمت هتل ها بپردازید و برترین انتخاب را برای رزرو هتل قشم داشته باشید.

برای این کار کافیست به صفحه هتل های داخلی فلای تودی بروید و بعد از انتخاب مقصد قشم و تاریخ سفر کلید جستجو را بزنید تا فهرست کاملی از هتل های این جزیره دوست داشتنی برایتان به نمایش گذاشته شود. در این صفحه می توانید تمامی هتل ها را به همراه امکانات، شرایط و قیمتشان ببینید و بعد از مقایسه برترین گزینه متناسب با سلیقه و بودجه تان انتخاب کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2247

به "با سفر به قشم شگفت زده شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سفر به قشم شگفت زده شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید