به لطف یاری طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد

به گزارش تور چین ارزان، پس از سوختن 80 هزار جریب (معادل 32 هزار و 375 هکتار) از اراضی و جنگل های کالیفرنیا، شدت باد در این ایالت کاهش یافته و مقام های آمریکایی امروز دوشنبه از اطفای بیش از 70 درصدی حریق خبر دادند.

به لطف یاری طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در سیزدهمین روز از حریق کینکِید فایر (Kincade fire) در ایالت کالیفرنیا و ناتوانی مقام های آمریکایی برای اطفای این آتش سوزی، خبرها از کاسته شدن شدت وزش باد در این ایالت و تسهیل کنترل آتش حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بادهایی که سبب دمیدن بر شعله های آتش سوزی ها در ایالت کالیفرنیا شده بودند، آرام شده اند و این موضوع به آتش نشانان برای مهار آتش یاری نموده است.

پاتریک بورک کارشناس اداره ملی هواشناسی آمریکا درباره شرایط کنونی حریق در کالیفرنیا گفت: ما واقعا خاتمه یافتن (آتش) را شاهد بوده ایم. بادها آرام شده اند و این موضوع واقعا خبر خوبی است.

بنا بر گزارش رسانه های غربی، حریق موسوم به کینکِید فایر که از بیست و سوم اکتبر (اول آبان) در شهرستان سونوما ایالت کالیفرنیا شروع شد، امروز (دوشنبه) تا حد 78 درصد مهار شده است.

مقام های آمریکایی می گویند که این حریق نزدیک 80 هزار جریب (معادل 32 هزار و 375 هکتار) از اراضی و جنگل های کالیفرنیا را سوزانده است.

از سوی دیگر، حریق دیگری به نام ماریا فایر شمال غربی شهرستان ونتورا در ایالت کالیفرنیا را از روز پنجشنبه درگیر خود نموده و طبق آخرین خبرها، 9400 جریب (معادل سه هزار و 800 هکتار) از اراضی و جنگل ها را سوزانده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داد، تا روز دوشنبه 20 درصد از حریق ماریا فایر در این شهرستان حدودا 900 هزار نفره مهار شده است؛ شهرستانی که شهر لس آنجلس از جمله شهرهای آن است.

بخش های دیگری از کالیفرنیا در آمریکا شاهد چند آتش سوزی کوچک دیگر بوده است که از جمله آنها حریق موسوم به رنچ فایر (آتش سوزی در مزرعه) است؛ حریقی که گفته می گردد 470 جریب از علف ها و درختان بلوط را سوزانده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 812

به "به لطف یاری طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به لطف یاری طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید