بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟

به گزارش تور چین ارزان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در هفت ماهه سال جاری بیشترین صادرات این استان در بخش صنعت و بالاترین سهم ثبت سفارشها مربوط به واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی بوده است.

بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟

هوشنگ رضایی ثمرین اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت وگمرک، از ابتدای واگذاری سامانه ثبت سفارش کالا به استان (25 آذر 1397) تا آبان امسال تعداد کل پرونده های رسیده بالغ بر145 هزار و 468 فقره و ارزش آن ها 40 هزار و 602 میلیون یورو بوده است. از این تعداد پرونده بالغ بر 74 درصد تایید و 23 درصد نیز به دلیل عدم احراز شرایط رد شده و مابقی در حال آنالیز کارشناسی است.

وی اضافه نمود: علیرغم شرایط کرونایی و کاهش 50 درصدی حضور کارکنان بر اساس گزارش سامانه جامع تجارت، مدت زمان رسیدگی به پروندهای ثبت سفارش دریک ماه گذشته از زمان ورود پرونده به کارتابل سازمان و انجام مراحل آنالیز و رسیدگی کارشناسی برای کالاهای عمومی هشت روز و برای ماشین آلات واحد و مواد اولیه فراوری و صنعت کمتر از یک روز کاری بوده است.

همچنین به گفته رضایی ثمرین، براساس آمارهای گمرک کل کشور بیشترین ثبت سفارشهای انجام شده مربوط به گوشی تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا، روغن خام، کنجاله سویا، شکر خام، چایی و گندم بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی استان تهران با اشاره به شرایط تحریم و مسائل بانکی ایجاد شده گفت: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و چین طی 7 ماهه امسال مهمترین کشورهای صادراتی بوده و بخش های صنعت، کشاورزی، فرش و صنایع دستی به ترتیب بالاترین سهم صادراتی گمرکهای استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1606

به "بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید