تأکید پوتین بر نقش فعالیت کمیته قانون اساسی در حل بحران سوریه

به گزارش تور چین ارزان، رئیس جمهوری روسیه گفت: کمیته قانون اساسی سوریه که با کوشش مسکو، تهران و آنکارا شروع به کار نموده، این امکان را دارد که بدون دخالت از خارج، روی اصلاح قانون اساسی، وظایف ساختارهای دولتی و توسعه پایدار سوریه کار کند.

تأکید پوتین بر نقش فعالیت کمیته قانون اساسی در حل بحران سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در سرانجام مذاکرات خود با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در بوداپست، ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو بتواند موضوع اصلاح قانون اساسی این کشور را بدون دخالت از خارج مورد آنالیز قرار دهد.

پوتین شرح داد: فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه که روسیه برای تشکیل آن به همراه شرکای خود در ایران و ترکیه کوشش زیادی انجام داده، می تواند به حل و فصل سیاسی بحران سوریه یاری کند. همانطور که می دانید همین چند ساعت قبل در ژنو نخستین نشست این کمیته شروع شد و در چارچوب آن دولت و مخالفان و نمایندگان جامعه مدنی سوریه می توانند مستقیماً و بدون دخالت از خارج روی اصلاح قانون اساسی، وظایف ساختارهای دولتی و توسعه پایدار در این کشور کار نمایند و این مسئله برای آینده سوریه بسیار مهم است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد، فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه، با توجه به نقش آن در جریان مهاجرت برای مجارستان و برای کل قاره اروپا نیز اهمیت دارد.

نگرانی روسیه از وضعیت مسیحیان ساکن خاورمیانه و کوشش برای حمایت از آنها

پوتین گفت، در دستور کار مذاکرات خود با آقای اوربان، وضعیت مسیحیانی که در خاورمیانه و شمال آفریقا زندگی می نمایند هم قرار داشت. روسیه آمادگی دارد تا به مجارستان و دیگر کشورهای علاقه مند یاری کند تا از مسیحیان در مناقشات منطقه ای در خاورمیانه و شمال آفریقا حمایت گردد. وی اضافه کرد: حقایق آزار و اذیت هر یک از ادیان الهی غیرقابل قبول است. خاورمیانه مهد مسیحیت بوده، در حالیکه مسیحیان خاورمیانه امروزه وضعیت مناسبی ندارند و به معنای واقعی کلمه در خصوص آزار و اذیت قرار می گیرند و روسیه در حال اجرا اقداماتی برای حمایت از مسیحیان در خاورمیانه است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که این کشور با همکاری کشورهای منطقه در حال اجرا این اقدامات است که نه تنها از مسیحیان، بلکه از پیروان دین اسلام نیز حمایت می نماید، در ساخت و مرمت مساجد یاری نموده، به مسلمانان یاری های بشردوستانه می کند. روسیه از پیروان یهودیت در منطقه نیز حمایت می نماید و به طور مستمر با آنها همکاری دارد.

به عقیده پوتین، مسیحیان منطقه خاورمیانه در حال حاضر مظلومترین مردم این منطقه هستند و روسیه به حمایت از آنها ادامه خواهد داد.

پوتین از کاهش قابل ملاحظه قیمت گاز روسیه برای اوکراین اطلاع داد

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود در بوداپست اعلام نمود که روسیه برای گفت وگو با اوکراین درباره ارسال گاز و ترانزیت آن به کشورهای شرق اروپا آمادگی دارد و امیدوار است که قیمت گاز برای کی یف به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما آمادگی داریم تا برای از بین رفتن مسائل در انتقال گاز روسیه به وسیله خاک اوکراین و همچنین ارسال گاز برای مصرف داخلی در این کشور کار سازنده ای انجام گردد و امیدواریم که قیمت آن برای اوکراین به طور قابل توجهی کاهش یابد.

وی یادآور شد که به رغم اطمینان مقامات کی یف درباره انتقال گاز معکوس از اروپا، این کشور در هر صورت دقیقاً سوخت فراوری شده در روسیه را خریداری می نماید. مسئله مهم این است که احتیاج اوکراین تعیین است و آن تامین سوخت مصرفی این کشور است که برای شهروندان و اقتصاد این کشور مهم است. در این رابطه چند روز اخیر بین روسیه و اوکراین و اتحادیه اروپا مذاکرات سازنده ای صورت گرفته، هرچند درخواست های مقامات کی یف از شرکت گازپروم، کاملا پوچ و بی معناست.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید نمود که مجارستان در زمینه ارسال انرژی از روسیه به اروپا و مسیرهای جدید انتقال انرژی در اولویت واقع شده است. به گفته وی، مشارکت مجارستان در خط لوله جریان ترکیه از لحاظ تامین انرژی این کشور و افزایش نقش آن در تامین انرژی اروپا تعیین است و روسیه از پیوستن شرکای مجارستانی به این طرح استقبال می نماید.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد، مسکو از تصمیم دانمارک درباره خط لوله جریان شمالی-2 نیز بسیار شادمان است، برا یاینکه این کشور مانند یکی از شرکت نمایندگان مسئولیت پذیر مذاکرات بین المللی در دفاع از منافع ملی خود، با توجه به منافع سایر شرکای اروپایی عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 800

به "تأکید پوتین بر نقش فعالیت کمیته قانون اساسی در حل بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر نقش فعالیت کمیته قانون اساسی در حل بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید