تازه ترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره جنگ یمن

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگ در یمن است.

تازه ترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره جنگ یمن

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

فیصل بن فرحان در مصاحبه با شبکه العربیه مدعی شد که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مانع آتش بس در این کشور نیست بلکه انصارالله یمن است که مانع توافق آتش بس می شود.

وزیر خارجه سعودی گفت: ما معتقدیم که اگر دولت بایدن پرونده جنگ در یمن را بررسی نماید درخواهد یافت که اهداف عربستان و ائتلاف با اهداف دولت بایدن در این خصوص کاملاً مطابقت دارد. چرا که همه ما دنبال توقف نهایی جنگ و آتش بس فراگیر و در ادامه آغاز فرایند سیاسی هستیم.

وی با ادعای اینکه مانع اصلی در این خصوص ائتلاف سعودی نیست بلکه نیروهای انصارالله هستند، اضافه کرد: ما می توانیم با دولت بایدن در این زمینه هماهنگ باشیم.

وزیر خارجه سعودی همچنین از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در واپسین روزهای کاری دولتش انصارالله یمن را تروریستی نامید تمجید کرد و مدعی شد که این جنبش مستحق چنین اقدامی بوده است.

فیصل بن فرحان در بخشی دیگر از سخنانش با تکرار ادعاهای واهی علیه تهران مدعی شد که ریاض از صلح با ایران استقبال می کند اما این تهران است که به توافقات خود پایبند نیست.

در حالی که ایران همواره بر آمادگی خود برای مذاکره با ریاض تاکید کرده است اما این سعودی ها بودند که به دلیل زیاده خواهی از مذاکره طفره رفته اند، وزیر خارجه سعودی ادعا کرد: دست ما برای صلح با ایران دراز است اما ایران به توافقات خود پایبند نیست. درخواست مصاحبهی ایران بی فایده و با هدف وقت کشی و فرار از بحران هایش مطرح شده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره برجام نیز گفت: ما با آمریکا درخصوص توافق با ایران رایزنی خواهیم کرد تا توافق قوی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1738

به "تازه ترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید