تاسیسات شهری در اثر بی توجهی در معرض آسیب قرار دارند

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان نود و سومین جلسه شورا با تاکید بر بر حفظ سرمایه ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات شهری گفت: یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مسئله مدیریت آبهای سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده، در این خصوص، طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد، ولی بدلیل عدم توجه کافی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه ها، پیشرفت چشم گیری نداشته و در بعضی موارد متوقف می باشد. در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و محیط زیست، ضروری است توجه کافی و عملی به مدیریت آب های سطحی صورت گیرد.

تاسیسات شهری در اثر بی توجهی در معرض آسیب قرار دارند

وی ادامه داد: موضوع دیگر که به قدر کافی، توجه لازم به آن نشده است، حفظ سرمایه ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات است. در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از 10,000 میلیارد تومان ارزش دارند که در اثر بی توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار دارند.

شهربانو امانی اضافه نمود: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی شامل حفاظت، ترمیم و مرمت، نگهداری و بهره برداری، یک موضوع تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت، لایروبی و تمیز کردن آن مد نظر قرار گرفته است. این اقدامات کافی نبوده و موجب هدر رفت سرمایه های موجود می گردد.

به گفته امانی نگهداشت باید به صورت کاملاً تخصصی با اقداماتی چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان ها، نگهداری، ترمیم و مرمت مجاری و تاسیسات، در دستور کار حوزه فنی و عمرانی، قرار گیرد.

وی در سرانجام خواهان ارائه این تذکر طبق ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها و اجرای آن به شهردار تهران شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 210

به "تاسیسات شهری در اثر بی توجهی در معرض آسیب قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات شهری در اثر بی توجهی در معرض آسیب قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید