تاکید بر خواهر خواندگی و ارتباط موثر شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان

به گزارش تور چین ارزان، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، تاکید بر خواهر خواندگی و ارتباط موثر شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان صورت پذیرفت.

تاکید بر خواهر خواندگی و ارتباط موثر شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان

نظام الدین زاهدی (سفیر تاجیکستان در ایران) در جریان رویداد اردبیل 2023 و در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از ظرفیتهای بسیار مهم و قابل توجه ایران در حوزه تاریخی و گردشگری است.

وی اضافه کرد: مهمان نوازی، طبیعت و حوزه گردشگری استان اردبیل بسیار قابل توجه بوده و مراتب تشکر خود را از مردم و مسئولان اردبیل دارم.

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: خواهر خواندگی بین استان و شهر اردبیل و یکی از استان ها و شهرهای تاجیکستان اقدامی بسیار مهم است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

سید حامد عاملی (استاندار اردبیل) نیز در این نشست با بیان اینکه تاریخ و فرهنگ ایران و تاجیکستان آمیخته به هم هستند، بر همکاری های فرهنگی و هنری، افزایش سهم استان از مناسبات مالی و ارتباط میان شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان تأکید کرد.

عاملی بیان نمود: تاجیکستان و ایران در حوزه های فرهنگی و هنری اشتراکات بسیاری دارند که این موضوع بسیار ارزشمند و گرانبها بوده و ضروری است هماهنگی های لازم جهت برگزاری مراسم شب شعر با حضور شعرای تاجیکستان و استان اردبیل انجام گردد.

وی اضافه کرد: بین ایران و تاجیکستان در حوزه های مالی فعالیت ها و مناسباتی وجود دارد که ضروری است استان اردبیل هم در حوزه های مختلف اعم از مالی سهم قابل توجهی از این مناسبات داشته باشد.

استاندار اردبیل با دعوت از سفیر تاجیکستان برای سفر مجدد به استان جهت بازدید از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و... ادامه داد: تمایل داریم که ارتباطی در حوزه شهرداری اردبیل و شهرداری های کشور تاجیکستان تدوین و اجرایی گردد.

عاملی توضیح داد: با توجه به انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اکو در سال 2023، پیشنهاد می گردد که با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران، حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا 2 روز در دوشنبه به مردم معرفی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2523

به "تاکید بر خواهر خواندگی و ارتباط موثر شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر خواهر خواندگی و ارتباط موثر شهرداری اردبیل با شهرداری های تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید