توافق چین و مالزی بر افزایش همکاری تجاری در آینده نزدیک

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: دو کشور چین و مالزی از توافق بر افزایش روابط تجاری و رسیدن آن به 160 میلیارد دلار تا سال 2017 خبر دادند.

توافق چین و مالزی بر افزایش همکاری تجاری در آینده نزدیک

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛رئیس جمهور چین و نخست وزیر مالزی بر افزایش روابط دوجانبه میان دو کشور در حوزه های نظامی و تجارت به 160 میلیارد دلار تا سال 2017 توافق کردند.

نجیب رزاک، نخست وزیر مالزی دیروز (آدینه) بیان کرد که با رئیس جمهور چین بر سر افزایش مانورهای نظامی مشترک و ملاقات میان مقامات دو کشور به توافق رسیده اند.

رئیس جمهور چین پیش از شرکت در اجلاس همکاری مالی آسیا پاسیفیک به مالزی سفر نموده است.

رئیس جمهور چین در کنفرانس خبری خود در وتراجایای مالزی بیان کرد: ما بر افزایش همکاری خود در حوزه دفاع دریایی، مانورهای مشترک نظامی، مبارزه با تروریسم و افزایش امنیت به توافق رسیدیم.

وی در ادامه اضافه نمود: این مساله به ایجاد محیطی آرام و افزایش رفاه برای هر دوکشور یاری می نماید.

جلسه رئیس جمهور چین و نخست وزیر مالزی پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما سفر خود به چند کشور آسیایی را که در میان آنها مالزی نیز قرار داشت را به دلیل تعطیلی دولت این کشور کنسل کرد.

پکن بزرگترین شریک تجاری کوآلالامپور به شمار می رود. مبادلات تجاری این دو کشور آسیایی در سال 2012 به حدود 57 میلیارد دلار رسید.

تجارت میان دو چین و مالزی از سال 2002 تا 2012 هرسال حدود 7، 15 درصد افزایش یافته است و انتظار می رود که تا سرانجام 2013 به 70 میلیارد دلار برسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 487

به "توافق چین و مالزی بر افزایش همکاری تجاری در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چین و مالزی بر افزایش همکاری تجاری در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید