جشنواره غذای دوبی؛ چشیدن طعم فرهنگ های گوناگون

به گزارش تور چین ارزان، جشنواره غذا دوبی یکی از جالب ترین رویدادهای آشپزی در سطح خاورمیانه است که هر سال در دوبی برگزار می گردد. طی این جشنواره برنامه ها و رویدادهای زیادی برای تجلیل از صنایع غذایی دوبی به اسم شهری چندفرهنگی برگزار می گردد. خبرنگاران در بازار مدینه جمیره با دو سرآشپز بریتانیایی ملاقات نموده است.

جشنواره غذای دوبی؛ چشیدن طعم فرهنگ های گوناگون

مطالب خبرنگاران را در واتس اپ دریافت کنید

نیک الیس و اسکات پرنس دو سر آشپز رستوران فالی در بازار مدینه جمیره هستند. گوشت گوساله کبابی شیرین یکی از غذاهای معروف این رستوران است.

نیک الویس، مدیر رستوران فالی می گوید: سس سالسا را به دانه کاج اضافه کردم. گوشت راسته بره است با دانه کاج خرد شده. با دانه کاج کبابی سس درست کردم: دانه های کاج را در روغن تفت داده و بعد با سفیده تخم مرغ مخلوط کردم. گوشت بره را با سس دانه کاج و سس سالسا سرو می کنیم. گوشت بره را خرد نموده ایم و با فلفل تازه خرد شده و موسیر و گشهم آن را تزئین شده است.

دانه کاج در آشپزی عربی به کار می رود. اما سرآشپز رستوران فالی می گوید از نخود، حمص و ارده هم در غذاها استفاده می نماید. ایده استفاده از این مواد در آشپزی از چند سال پیش باب شد.

اخیرا از نظام رتبه بندی فرانسوی برای کیفیت رستوران ها موسم به میشلن برای رستوران های دوبی به کار می رود. میشل الیس، سرپرست رستوران های بازار مدینه جمیره در این باره می گوید: بعد از گذشت پنج ماه که اینجا هستم، آنچه که در رستوران های دوبی برایم خیلی جالب است سبک آشپزی اینجاست. میشلن تازه به اینجا آمده است. در بازار جمیره برای هر ذائقه غذایی هست.

او در ادامه می گوید که رتبه بندی میشلن شامل غذاهای خیابانی هم می گردد. به همراه او به برج العرب می رویم تا بعضی از غذاهای خیابانی اینجا از جمله تاکو گوشت گاو و سویچه را امتحان کنیم.

بیشتر بخوانید:

در سواحل تفریحی دوبی چه خبر است؟

کریس فونتن، یکی از مسئولان این برنامه می گوید برنامه مزه های دوبی محل مناسبی برای آشنایی با تنوع، نوآوری و صنایع غذایی دوبی است. او می افزاید: دوبی یک شهر منحصر به فرد است. این جشنواره هم میزبان کسانی است که از جاهای مختلف به اینجا آمده اند تا این ترکیب شگفت انگیز آشپزی و فرهنگ های مختلف را از نزدیک ببینند. برنامه مزه دوبی هم این است: تجلیل از شهر و تمام غذاهای فوق العاده ای که در اینجا پیدا می گردد.

جشنواره غذا در دوبی 2019 از سوم تا 19 اسفند سال 1397 در دوبی برگزار گردید.

دستور پخت خوراک خرچنگ با سالاد کلم دریایی و بیسک ریحان

خوراک خرچنگ

250 گرم گوشت خرچنگ سفید

750 گرم سس مایونز

50 گرم سرکه بالزامیک و روغن زیتون

50 گرم آب لیمو

5 گرم نمک

سوپ بیسک ریحان

500 گرم پوسته خرچنگ قطعه قطعه شده

100 میلی لیتر روغن زیتون

50 گرم رب گوجه فرنگی

1500 میلی لیتر آب و نصف دسته ریحان

75 گرم خامه

سالاد کلم دریایی

500 گرم برگ کلم

2 لیتر روغن سبزیجات برای سرخ کردن

نمک

طرز تهیه خوراک خرچنگ

1- ابتدا با دقت چنگال های شکسته خرچنگ را جدا می کنیم. از سینی ای بهره ببرید که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیر آن سینی دیگری پر از یخ قرار دهید.

2- دو کاسه دیگر را که در یکی یخ ریخته شده روی خرچنگ ها قرار دهید تا دمای خرچنگ ها بالا نرود. گوشت خرچنگ را داخل آن قرار داده و سایر مواد را به آن اضافه کنید. مقداری از این مواد را کنار بگذارید.

3- بعد از مخلوط کردن آنها، مواد اضافی را به آن بیفزایید. ظرف را داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه بیسک ریحان

1-یک ماهیتابه گود را پر از روغن کنید. خرچنگ را داخل روغن داغ شده قرار دهید.

2-وقتی چنگال خرچنگ ها قهوه تی شد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. بعد از 30 ثانیه آب و ساقه های ریحان را به آن اضافه نموده و بگذارید حدود یک ساعت بجوشد.

3-سپس آن را از صافی رد نموده بگذارید روی حرارت ملایم تا وقتی مثل محلول غلیظ گردد. برگ های ریحان خرد شده را داخل خامه با همزن بزنید. سپس آن را به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. بعد از 5 دقیقه آن را از صافی رد نموده و بگذارید سرد گردد.

طرز تهیه کلم دریایی

روغن را در یک ماهیتابه گود با حرارت 120 درجه داغ کنید. برگ های کلم را ریز ریز نموده و داخل روغن سرخ کنید. سپس آن را روی یک سینی با کاغذ جاذب قرار دهید تا روغنش جذب گردد. قبل از جذب شدن کامل روغن، کمی نمک روی آن بریزید. سپس کل سینی را در یک جای گرم قرار دهید.

برای سروکردن بیسک ریحان را داخل کاسه بریزید. خرچنگ ها را داخل آن قرار بدهید. سپس کلم ها روی آن قرار دهید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2012

به "جشنواره غذای دوبی؛ چشیدن طعم فرهنگ های گوناگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره غذای دوبی؛ چشیدن طعم فرهنگ های گوناگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید