خبرنگاران اعمال محدودیت&zwnjها در شهرهای نارنجی کردستان ادامه دارد

به گزارش تور چین ارزان، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هنوز شرایط ابتلا به کرونا در بعضی شهرهای استان نارنجی است لذا اعمال محدودیت ها همچنان در این مناطق ادامه دارد.

خبرنگاران اعمال محدودیت&zwnjها در شهرهای نارنجی کردستان ادامه دارد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: محدودیت های سه هفته اخیر در کاهش آمار ابتلا و بستری های کرونا تاثیر بسزایی داشته ولی هنوز این ویروس در گردش است.

وی افزود: بیماران با علائم خفیف بیماری همچنان در جامعه تردد دارند که این زنگ خطر جدی برای افزایش مبتلایان در ایام آینده بشمار می آید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردیتان افزود: شهرهای بانه، سقز، مریوان، دهگلان و سروآباد اینک در شرایط زرد ابتلا به کرونا هستند و شرایط بقیه مناطق استان نارنجی است.

قادری یادآور شد: در مناطق زرد، غیر از گروه شغلی چهار بقیه مشاغل می توانند فعالیت نمایند ولی در مناطق نارنجی فعالیت گروه های شغلی3 و 4 همچنان محدودیت دارد.

وی درباره حضور کارمندان در ادارات هم گفت: در مناطق نارنجی ادارات با 50 درصد و در مناطق زرد با دو سوم کارمندان خدمات ارائه می نمایند ضمن اینکه نماز آدینه با 50 درصد ظرفیت و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد، اقامه می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید نمود: تردد خودروها در جاده های بین شهری همانند قبل است و خروج از مناطق نارنجی آزاد ولی ورود خودروهای با پلاک های غیربومی ممنوع است که باید پلیس با دقت نظر بیشتری بر این ممنوعیت نظارت کند.

قادری درباره منع تردد شبانه نیز گفت: این محدودیت در شهرهای با شرایط نارنجی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند، همچنان برقرار است.

وی تاکید نمود: کاهش شمار بیماران به معنای کنترل کامل نیست و دورهمی های شب یلدا می تواند منجر به آلودگی جمعی و خوشه ای خانواده ها گردد لذا توصیه ما این است این آیبن سنتی حضوری برگزار نگردد.

در شبانه روز گذشته 78 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کردستان شناسایی و 6 بیمار هم جان باختند.

در حال حاضر 314 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 80 نفر از آنان در شرایط وخیم بیماری قرار دارند.

وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم آخرین آمار مبتلایان کشور تا ظهر آدینه را یک میلیون و 92 هزار و 617 نفر اعلام نمود.

51 هزار و 728 هموطن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و 787 هزار و 853 نفر هم لهبود یافته اند.

هم اکنون 34 شهرستان کشور در وضعبت قرمز، 260 شهرستان در شرایط نارنجی و 154 شهرستان در شرایط زرد هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1654

به "خبرنگاران اعمال محدودیت&zwnjها در شهرهای نارنجی کردستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعمال محدودیت&zwnjها در شهرهای نارنجی کردستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید