خبرنگاران افزایش غلظت آلاینده ها البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند

به گزارش تور چین ارزان، کرج - خبرنگاران - دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: براساس گزارش هواشناسی غلظت آلاینده های فیزیکی این استان را به سطح هشدار نارنجی رساند.

خبرنگاران افزایش غلظت آلاینده ها البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند

محمد رضا فلاح نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود:متاسفانه به علت وارونگی هوا وعدم رعایت بعضی از کارخانجات صنعتی،معادن ،ماشین الات و اتش زدن،زباله ها، بقایای برگ درختان و محصولات کشاورزی این اولین الودگی اعلامی سال است.

وی ادامه داد: چنانچه رعایت نگردد در فصول پاییز و زمستان مکرر شاهد چنین شرایطی خواهیم بود.

فلاح نژاد گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از پایداری جو و نیز رخداد چندین لایه وارونگی دمایی در سطوح میانی و پایینی جو می باشد که حاکی از تجمع غبار و افزایش آلاینده ها (2.5 PM) در کلانشهر های استان البرز و تداوم و تقویت آن ظرف روزهای آینده می باشد.

وی گفت: این انباشت و افزایش غلظت آلاینده های فیزیکی از امروز دوشنبه 21 مهرماه شروع وتا چهارشنبه 23 مهرماه ادامه دارد.

فلاح نژاد اضافه نمود: کاهش کیفیت هوا درسطح ناسالم برای گروه های حساس از اثرات این مخاطره طبیعی به شمار می رود.

خودداری از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا گردد(فعالیت معادن شن و ماسه)، خودداری شهروندان تا حد امکان ازخروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد درمعابر سطح شهری و سفرهای غیرضروری در سطح شهر از توصیه های دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز است.

وی، افرادآسیب پذیر ناشی از این مخاطره طبیعی را بچه ها ، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی عنوان و بر خودداری آنان از تردد در فضای باز و حضور درسطح شهر تاکید نمود.

فلاح نژاد همچنین گفت:ورزشکاران و شهروندان از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی ازجمله دویدن ، پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی خودداری نمایند و سایر افراد از انجام فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

وی یاد آورشد: اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز، شهرستان وشهرداران ضمن آگاهی از شرایط جوی اعلام شده ، هماهنگی های لازم را بمنظور فراهم نمودن تمهیدات مورد احتیاج ازجمله اطلاع رسانی و هشدار بموقع به وسیله رسانه های محلی ، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به هنگام تردد به عمل آورند .

وی تاکید نمود: همچنین همکاری با نیروهای امدادی ، راهداری، امورحمل ونقل جاده ای ، پلیس راهور و عوامل مردمی استان البرز در این زمینه مورد انتظار و الزام خواهد بود .

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که هوای بیشتر شهرستان های این استان برای گروه های حساس در حالت ناسالم قرار گرفته است.

فردین حکیمی به خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس بالاتر از حد سالم واقع شده است.

وی اضافه نمود: بر همین اساس شاخص کیفیت در این شهرستان ها به ترتیب بر روی اعداد 126، 138 و 136 قرار گرفته و در شهرستان اشتهارد نیز در مرز محدوده نارنجی و بر روی عدد 99 قرار گرفته است.

وی به گروه های حساس توصیه کرد با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس جامعه و همچنین تشدید بیماری های قلبی، ریوی و سالمندان و بچه ها، فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان البرز 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1535

به "خبرنگاران افزایش غلظت آلاینده ها البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش غلظت آلاینده ها البرز را به سطح هشدار نارنجی رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید