دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی گشت

به گزارش تور چین ارزان، تهران (پانا) - از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کیومرث جهانگیری به نام دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی گشت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، طی ابلاغی از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ کیومرث جهانگیری به نام دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی گشت.

حسن ملکی در این ابلاغ با اشاره به نقش کتاب به نام مهم ترین رسانة آموزشی ـ تربیتی و اصلی ترین جزء برنامه درسی و فرایند یاددهی ـ یادگیری بیان داشته است: امروزه رسانه های دیجیتال با استفاده از فناوری های نوین، امکانات فراوان، مجذوب کننده و سهل الوصولی در اختیار مخاطبان و دانش آموزان قرار داده و قدری کتاب را به حاشیه رانده است. هرچند رسانه های دیجیتال دارای امتیازاتی هستند و امکان تعامل دوطرفه بین فرستنده و گیرنده را فراهم می آورند، اما به نظر می رسد استفاده بیش از حد از این رسانه ها و پیام رسان های الکترونیکی دارای آثار سوء جسمی، ذهنی، روان شناختی و اندیشگانی فراوانی است که شاید بتوان مهم ترین آنها را سطحی نگری و پرهیز از اندیشه ورزی عمیق درباره پدیده ها و به ویژه موضوعات علمی و آموزشی دانست.

در این میان تهیه، تدوین و انتشار کتاب های پُرمغز، مجذوب کننده و اثرگذار که بتواند ضمن حفظ اندیشه ورزیِ شگرف و عمیق، مخاطبان و به ویژه دانش آموزان را همچنان مجذوب خود نماید، دشوارتر از قبل به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از این ابلاغ اشاره داشته است: لذا لازم است در فرایند سامان دهی منابع آموزشی و تربیتی و همچنین برگزاری جشنوار ه های کتاب تلاش کرد در ذیل چتر یک فلسفة آموزشی و تربیتی واحد، چنین آثار فاخر و اثربخشی را شناسایی و حمایت کرد تا با معرفی آنها به جامعه مورد بهره برداری فراگیر دانش آموزان، اولیاومربیان و همة دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار بگیرند.

به همین علت و با عنایت به دانش، تجارب و تعهد و اهتمامی که در این حوزه از جنابعالی سراغ دارم، شما را به نام دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد منصوب می کنم. امیدوارم با کمک خداوند متعال شاهد برگزاری پیروز و اثربخش این جشنواره باشیم.

شایان ذکر است این جشنواره به صورت سالانه زمینه بررسی تازه های نشر حوزه تعلیم و تربیت و آموزش را برای ده ها ناشر برتر کشور فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2074

به "دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید