درخواست روحانی از شورای نگهبان درباره بودجه 1400

به گزارش تور چین ارزان، دویست و دهمین جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت روز سه شنبه به ریاست حسن روحانی برگزار گردید و در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از فرایند آنالیز و تصویب لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارائه کرد.

درخواست روحانی از شورای نگهبان درباره بودجه 1400

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تصویب و ابلاغ قانون بودجه در موعد مقرر قانونی، تاکید نمود: قانون بودجه یک سند مالی یکساله است و اعمال تغییر در قوانین عادی و دائمی در قانون بودجه برخلاف قانون اساسی و به صلاح ساختارمندی نظام مالی و اداری کشور نیست و مطمئنا شورای محترم نگهبان طبق روال معمول در اینگونه موارد اقدام خواهد نمود.

در این جلسه همچنین گزارش سرمایه گذاری و فعالیت واحد های فراوریی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها ارائه شد و با توجه به مسائل بعضی واحد های فراوریی در کسب درآمد ارزی از محل صادرات به سبب تحریم های ظالمانه، پیشنهاد افزایش دوران تنفس و بازپرداخت تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی مورد آنالیز و تصمیم گیری نهاده شد.

رئیس جمهور در این رابطه با بیان اینکه دولت با سیاست ها و برنامه ریزی های خود در جهت تقویت سرمایه گذاران و فراوری کنندگان به ویژه بخش خصوصی کوشش نموده در شرایط خاص و سخت مالی تمهیداتی را در نظر بگیرد که چرخه فراوری کشور متوقف نشود، گفت: همه جهت گیری ها و هدف گذاری های دولت حول محور حمایت و برطرف مسائل واحد های فراوریی بوده است.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی مالی دولت وزیر امور مالی و دارایی نیز گزارشی از اقدامات اجرا شده درخصوص انتشار اسناد مالی اسلامی در چارچوب بودجه سال 1399 ارائه کرد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1814

به "درخواست روحانی از شورای نگهبان درباره بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روحانی از شورای نگهبان درباره بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید