ساخت کاغذ مقاوم در برابر سوختن در چین

به گزارش تور چین ارزان، محققان موسسه سرامیک شانگهای موفق شده‌اند تا کاغذی را بسازند که در برابر سوختن و آتش گرفتن بسیار مقاوم است. این کاغذ می‌تواند تاثیر بزرگی بر صنعت بایگانی و حفظ کتاب‌ها داشته باشد.

ساخت کاغذ مقاوم در برابر سوختن در چین

آتش‌سوزی بزرگ ژانویه سال 2015 در کتابخانه روسیه، باعث به وجود آمدن جرقه ساخت کاغذ ضد آتش در ذهن محققان دانشگاهیِ چین شد. در آن آتش سوزی که در بزرگترین کتابخانه دانشگاهی روسیه رخ داد، دستکم یک میلیون نسخه کتاب در آتش سوخت. ابعاد این حادثه آنقدر بزرگ بود که از آن با عنوان چرنوبیل فرهنگی یاد می‌شود.

این موضوع باعث شد تا محققان موسسه سرامیک شانگهای وابسته به آکادمی علوم چین که از قبل در فکر ساخت چنین کاغذی بودند در کار خود جدیت بیشتری به خرج دهند و در نهایت کاغذی را تولید کنند که گفته می‌شود در برابر آتش مقاومت خوبی دارد. سرمایه‌گذاری برای تحقق این ایده را آکادمی علوم چین انجام داده است و هدف اصلی آن جلوگیری از نابودی اسناد قدیمی مرتبط با فرهنگ بشر بوده است. محققان گفته‌اند با ترکیبی از مواد موجود و جدید و همچنین بالا بردن مقاومت کاغذ موفق شده‌اند آن را در برابر آتش مقاوم کنند. به گفته کارشناسان چینی، این کاغذ در برابر آب نیز مقاومت نشان می‌دهد و کاغذ را ضد آب و ضد آتش می‌کند. این کاغذ میزان خسارات به جنگل‌ها، درختان و محیط زیست را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های آکادمی علوم چین نشان می‌دهد که این کاغذ استحکام زیادی داشته و می‌توان آن را تا سایز A4 تولید و هر تصویری را به کمک پرینتر رنگی روی آن چاپ کرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این کاغذ ساخت چین، خواص ضد باکتریایی آن بوده که در بیمارستان‌ها و مصارف پزشکی بسیار مفید و پرکاربرد است. با توجه به ضد آتش بودن و استحکام بالای کاغذ در حفظ اسناد مهم و ارزشمند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 779

به "ساخت کاغذ مقاوم در برابر سوختن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کاغذ مقاوم در برابر سوختن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید