ساز و کار قانونی نصب پکیج در خارج از محوطه مسکونی تدوین گردد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران با اشاره به افزایش مرگ های خاموش در کشور گفت: برای جلوگیری از وقوع مرگ های خاموش باید سازوکار قانونی برای نصب پکیچ در بیرون از ساختمان تهیه و سازنده ملزم به اجرای آن باشد.

ساز و کار قانونی نصب پکیج در خارج از محوطه مسکونی تدوین گردد

جهت دریافت خدمات آلاچیق بالای پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، اضافه کرد: اگر شهرداری این طرح که پکیج را به جای اینکه در ساختمان به کار برند در تراس منزل قرار دهند، اجرائی کند سازنده نیز مجبور می گردد پکیج را به فضای بیرون وخارج از محوطه مسکونی راهنمایی کند.

وی اضافه کرد: استفاده ازسیستم گرمایشی پکیج تنها به شرطی قابل توجیه است که از خطراتی مانند نشتی گاز و مرگ خاموش بر اثر گاز گرفتگی جلوگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی از ساختمانی بازدید می کنید در کمدی باز و پکیچ را نشان می دهند، در واقع این سیستم حرارتی در داخل خانه تعبیه شده و اگر مکان آن به خارج از ساختمان انتقال پیدا کند از نشتی گاز و اتفاقات ناگوار بعدی آن جلوگیری می گردد.

رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران توضیح داد: در ساخت یک مجتمع مسکونی یا ساختمان ، مهندس ناظر و شهرداری مسئول نظارت بر ایمنی ساختمان هستند، ممکن است سازنده به فکر سود خود باشد اما این شهرداری و مهندس ناظر پروژه هستند که می توانند جای پکیچ را در ساختمان به دلیل ایمنی پایین تغییر دهند.

قلی خسروی با بیان اینکه باید نظارت شهرداری ها برای ساخت ساختمان بیشتر گردد تاکید نمود: به هر حال استفاده از تکنولوژی اجتناب ناپذیر است، اما باید روی سیستم های حرارتی جدید دقت عمل و مطالعه بیشتری صورت بگیرد تا نقص های آن رفع شده و دیگر مسائل سابق را ایجاد نکند.

وی با تاکید بر اینکه از آمارمرگ خاموش که براثراستفاده ازپکیج در منازل به وجود آمده اطلاعی ندارد، اعلام کرد:با وجود اینکه پکیج محاسنی نیز دارد اما استفاده با این روش ها خطراتی را برای خانوارها دارد که از این جمله عدم توجه به استانداردها و نصب پکیج در ساختمان هاست.

این کارشناس حوزه مسکن توضیح داد: کارخانه هایی که سیستم حرارتی را می سازند را نمی توان به صرف نقص سیستم تعطیل کرد، اما درعین حال باید به فکر حل مشکل بود و با ارتقای مقررات ایمنی در ساختمان ها سازندگان مجبور به تغییر رویه خود شوند.

وی یاد آورشد: احتیاج بشر به استفاده از فناوری روز به روز بیشترمی گردد، مسئولان باید به فکر ارائه طرح ها و راهکارهای جدید برای استفاده همزمان از انرژی و فناوری و ایمنی در ساختمان باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1170

به "ساز و کار قانونی نصب پکیج در خارج از محوطه مسکونی تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز و کار قانونی نصب پکیج در خارج از محوطه مسکونی تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید