سطح زیر کشت محصولات در جهاد کشاورزی قزوین افزایش نمی یابد

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، فاطمه خمسه روز یکشنبه در آئین بزرگداشت تجلیل از فراوری کنندگان برتر شهرستان قزوین اظهار کرد: برای حفظ پایداری فراوری بایستی راندمان فراوری محصول در واحد سطح را افزایش دهیم.

سطح زیر کشت محصولات در جهاد کشاورزی قزوین افزایش نمی یابد

وی در ادامه با اشاره به این نکته که کشاورزان الگوی مناسبی برای انتقال دانش روز کشاورزی به سایر بهره برداران هستند توضیح داد : باید کوشش کرد با انتقال روش های نوین دانش و شیوه مدیریت مزرعه را ارتقا دهیم تا راندمان فراوری محصول افزایش یابد.

خمسه گفت : با توجه با شرایط سخت و همچنین مسائل حاکم بر بخش کشاورزی تمام کشاورزان در حال فراوری محصول هستند و امنیت غدایی را که ضامن خود کفایی کشور است حفظ خواهند کرد.

به گفته وی امروز تجلیل از کشاورزان تجلیل از کلیه بهره برداران و زحمت کشانی است که با وجود تمام مسائل محصول فراوری می نمایند.

خمسه به فراوریات محصولات کشاورزی در استان اشاره نمود و گفت: در خرید غلات، در امسال استان توانسته رتبه 5 کشوری را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که؛ طی سالهای گذشته استان صندلی 31 کشوری را داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت خاکورزی حفاظتی در بخش کشاورزی اشاره نمود و گفت : در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت خاکورزی حفاظتی رفته است که بیشنرین سطح در شهرستان قزوین اجرا شده است.

به گفته در راستای اجرای شیوه های نوین استان قزوین یکی از چهار استان کشور در اجرای طرح کشت غلات در اراضی دیم ایران سیمیت است که با اجرای ان در 5 سال آینده اراضی دیم شهرستان آوج یکی از قطب های فراوری غلات دیم در کشور خواهد شد.

خمسه در انتها ضمن تقدیر و تشکر از فراوری نمایندگان و بهره برداران بخش کشاورزی که نقش اساسی در تامین امنیت غذایی استان برعهده دارند گفت : انتخاب نمونه ها و برترینهای بخش کشاورزی فرآیندی است که هر ساله در سطح استانی و کشوری برگزار می گردد.

در انتها از 32 فراوری نماینده برتر شهرستان قزوین تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 287

به "سطح زیر کشت محصولات در جهاد کشاورزی قزوین افزایش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح زیر کشت محصولات در جهاد کشاورزی قزوین افزایش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید