سلطانی فر: تلاش می کنیم مسائل پیشکسوتان را برطرف کنیم

به گزارش تور چین ارزان، وزیر ورزش و جوانان گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ ورزش و تاریخ سازان ورزش ایران در مراسم کمیته جمع شده بودند و تلاش می کنیم مسائل شان را حل کنیم.

سلطانی فر: تلاش می کنیم مسائل پیشکسوتان را برطرف کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش کشور گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ ورزش و تاریخ سازان ورزش ایران در اینجا جمع شده بودند. پیشکسوتان در شرایطی هستند که شاید به آنها کمتر توجه شده ولی باید مورد تکریم قرار بگیرند. به غیر از این نشست ها باید شرایطی را فراهم کنیم که به وضعیت این عزیزان رسیدگی شود. در مصوبه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی برای پیشکسوتان بیمه و مقرری در نظر گرفته شده که متناسب با شرایط مالی وزارت ورزش در حال افزایش است. تلاش ما این است مسائل آنها را برطرف و از دانش و اندوخته آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک نشست نخست خود را با پیشکسوتان با وسعت قابل توجهی انجام دادیم. عده زیادی از این پیشکسوتان می گفتند ما قهرمان بودیم ولی تاکنون ساختمان و وزیر ورزش را ندیده بودیم. برخی از این دوستان مدال ها و عناوین ورزشی خود را به موزه ورزش اهداف کردند که فاز نخست آن به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر ورزش گفت: اخیرا دستوری صادر کردم که همه فدراسیون های ورزشی را ملزم به تشکیل کمیته پیشکسوتان می کند. هدف ما همگرایی و استفاده از تجریبات پیشکسوتان است. ما حدود 50 فدراسیون ورزشی داریم که اگر در کمیته پیشکسوتان هر فدراسیون 10 تا 15 نفر مشغول به کار شوند از جهات مختلف برای جامعه ورزشی تاثیرگذار است. نتیجه این همدلی توسط مردم دیده شده و سیاست اصلی و نخست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتن ورزشی به دور از حاشیه و همراه با تعامل است. در هیچ جامعه ملتهب و متشنجی توسعه وجود ندارد.

سلطانی فر مطرح نمود: در سال 97، نتایج خوبی در ورزش کسب کردیم. تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه نتایج قابل توجهی در گروه مرگ گرفت. در بازی های آسیایی پس از انقلاب بیشترین تعداد مدال را گرفتیم. در لیگ قهرمانان آسیا و تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس حاضر بودند که یک تیم راهی فینال شد. در جام ملت ها نیز انتظار قهرمانی داشتیم که به خاطر اشتباه کوچک چند بازیکن در نیمه نهایی حذف شدیم ولی معتقدیم که شایستگی قهرمانی را داشتیم. در رشته های دیگر نیز کارنامه قابل قبولی در سال 97 داشتیم که در سایه همدلی و هماهنگی به دست آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 329

به "سلطانی فر: تلاش می کنیم مسائل پیشکسوتان را برطرف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: تلاش می کنیم مسائل پیشکسوتان را برطرف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید