سناتور روس: پیروزی بایدن به منزله بهبود روابط روسیه و آمریکا نیست

به گزارش تور چین ارزان، دو مقام بلندپایه پارلمانی روس گفتند: بعید است پیروزی بایدن در انتخابات، باعث اصلاحات مثبتی در برخورد با روسیه گردد، البته مسکو آماده کار با هر رئیس جمهوری در آمریکاست و به همکاری در زمینه کنترل تسلیحات امیدوار است.

سناتور روس: پیروزی بایدن به منزله بهبود روابط روسیه و آمریکا نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است، جوزف بایدن، نامزد دموکرات پست ریاست جمهوری ایالات متحده که به گفته رسانه های گروهی آمریکایی در انتخابات به پیروزی رسیده، بعید است اصلاحات مثبتی در سیاست واشنگتن در جهت گیری به سمت روسیه ایجاد کند، برای اینکه وی شخصاً در راه اندازی چرخه تحریم های ضد روسی شرکت داشت، البته مقامات مسکو همیشه آماده همکاری با هر رئیس دولتی در آمریکا هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام دوما در مصاحبه با این خبرگزاری، گفت: متأسفانه در جهت گیری به سمت روسیه نباید انتظار تغییرات چشمگیری به سمت بهتر شدن اوضاع را داشت. در واقع این جو بایدن بود که همراه با رئیس جمهور باراک اوباما، چرخه بازدارندگی جدید روسیه را با اعمال یک سری تحریم ها در سطوح مختلف، راه اندازی کرد.

رئیس کمیته امور بین الملل دوما همچنین با اشاره به این نکته که بایدن در سخنان خود قبل از انتخابات، مستقیماً روسیه را دشمن اصلی ایالات متحده خواند، اضافه کرد: بنابراین ، به سختی می توان انتظار داشت که هر یک از سیاستمداران روسی این بار به جمع بندی مثبتی از نتایج انتخابات آمریکا تشویق شوند.

وی در عین حال به نظرات تعدادی از کارشناسان مبنی بر اینکه بایدن ممکن است تا حدودی جنبه سازنده ای به سیاست خارجی ایالات متحده بدهد، اشاره نموده و گفت: بسیاری از تحلیلگران معتقدند، در صورت ریاست جمهوری بایدن، احتمال بازگشت ایالات متحده به توافقنامه آب و هوایی پاریس و همچنین برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) درباره توافق هسته ای با ایران وجود دارد.

اسلوتسکی تأکید کرد: البته روسیه همانطور که در بالاترین سطح نیز اعلام شده، آماده همکاری با هر رئیس جمهوری در ایالات متحده است و عادی سازی روابط دوجانبه هنوز یکی از اولویت ها از جمله در سطح پارلمانی خواهد بود. من اطمینان دارم که تمامی جنبه ها و فرصت ها در گفت وگوهای روسیه و آمریکا در اواخر ماه نوامبر در یک میزگرد تخصصی در دومای دولتی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

این مقام پارلمانی روسیه ادامه داد: البته ما هنوز در مورد از سر گیری مجدد جدیدی در روابط با واشنگتن نمی توانیم صحبت کنیم، ولی ضروری است به دنبال یافتن راه هایی برای تعامل سازنده بین دو کشور و در وهله نخست، در زمینه هایی مانند بهداشت دنیای، ثبات راهبردی، کنترل تسلیحات، امنیت سایبری و فضای آرام سیاسی، باشیم.

آمادگی روسیه برای از سر گیری مذاکرات سازنده درباره کنترل تسلیحات

در همین رابطه، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز ابراز عقیده نموده است که خارج شدن از موضوع نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می تواند بهانه خوبی برای از سرگیری مذاکرات درباره کنترل تسلیحات باشد.

کاساچوف در صفحه فیس بوک خود نوشت: دست برداشتن از ادعای متهم کردن روسیه به جرایم مجازی در دستور کار مقامات واشنگتن ممکن است تا حدی توجهات را به سایر موضوعات در روابط دوجانبه معطوف کند. نه اینکه ما معتقد باشیم که در واشنگتن این هوشیاری بوجود آمده، ولی حداقل عامل تحریک کننده اصلی ممکن است از بین رفته باشد. در هر صورت، ما قطعاً آماده گفت وگوهای سازنده هستیم و منتظر پاسخ خواهیم ماند.

این سناتور بلندپایه در مورد مبارزات انتخاباتی سال 2020 در ایالات متحده به طور کلی یادآور شد، به نظر می رسد که موضوع تأثیر گذاری روسیه بر فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اساساً عرصه سیاسی داخلی این کشور را ترک کند.

به گفته وی، اگر بخواهیم از عواقب مستقیم و ساده صحبت کنیم، مسلماً با روی کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات در ایالات متحده، اگر او واقعاً پیروز این مبارزه باشد، می توان انتظار افزایش تمایلات روس هراسانه در اروپا، ادامه تحریم ها به دلایل سیاسی و ادامه کشته شدن مردم در منطقه دونباس (اوکراین) و در بسیاری از نقاط داغ دنیا را داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1592

به "سناتور روس: پیروزی بایدن به منزله بهبود روابط روسیه و آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: پیروزی بایدن به منزله بهبود روابط روسیه و آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید