سودان، تعطیلی سراسری در دستورکار دولت، افزایش بیماران کرونایی به 14 نفر

به گزارش تور چین ارزان، همزمان با افزایش بیماران کرونایی در سودان دولت خارطوم طرح تعطیلی تمام بازارها ،مراکز مالی و تجاری در سراسر این کشور را در دستورکار خود قرار داد.

سودان، تعطیلی سراسری در دستورکار دولت، افزایش بیماران کرونایی به 14 نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، وزارت بهداشت سودان در جدیدترین بیانیه خود اظهار داشت: با ابتلای دو نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به 14 نفر رسید که از این تعداد تا به امروز دو نفر جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سودانی هایی که به کرونا مبتلا شده اند، سن شان بالای 40 سال است و با فردی در تماس بودند که از سایر کشورها به سودان وارد شده اند.

اولین بیمار کرونایی در سودان فردی بود که در ماه گذشته میلادی مدتی در امارات زندگی نموده بود. پس از شیوع ویروس کرونا در دنیا، شمار زیادی از سودانی های مقیم خارج به کشورشان بازگشتند.

سازمان بهداشت دنیای با اشاره به ده ها سال جنگ و ناامنی در سودان اعلام نموده است: زیرساخت های پزشکی و درمانی این کشور ضعیف است و توانایی مبارزه با ویروس کرونا را ندارد و نیازمند یاری های بین المللی است.

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به 1264 نفر رسید، افزایش مبتلایان در سودان

به دنبال افزایش شمار بیماران کرونایی، نگرانی از شیوع این بیماری در سودان گسترش یافته است . سخنگوی رسمی دولت خارطوم گفت: کمیته عالی فوریت های ملزم شده است، یک گزارش نهایی درباره شیوع ویروس کرونا در کشور تهیه کند که براساس آن، دولت درباره تعطیلی سراسری یا بستن بازارها و مراکز مالی تجاری در کشور که با کالاهای ضروری مردم ارتباط چندانی ندارند، تصمیم گیری کند .

فیصل محمد صالح توضیح داد: دولت درباره ممنوعیت تردد شهروندان و تعطیلی سراسر در کشور طی چند روز آینده تصمیم گیری خواهد نمود.

دولت خارطوم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سودان دو هفته قبل، مقررات منع رفت و آمد شبانه را اعمال کرد، اما این مقررات نتوانست شیوع کرونا در این کشور را مهار کند، بنابراین دولت خارطوم درنظر دارد، ساعت تردد شهروندان را به شدت کاهش دهد و محدودیت های بیشتری در رفت و آمد آنان اعمال کند.

در همین حال، 23 سازمان وابسته به سازمان ملل از دولت خارطوم خواستند بستر ارائه یاری های بشردوستانه به مردم ساکن در مناطق پر خطر سودان را تسهیل کند تا امدادگران بتوانند خدمات خود را به آنان ارائه دهند.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سودان گفت: در این کشور طی امسال میلادی 6 میلیون و 100 هزار نفر نیازمند یاری های بشردوستانه هستند. سازمان ملل از دولت خارطوم درخواست دارد در مورد ورود کارکنان بهداشتی و امور بشردوستانه به سودان همکاری داشته و موانع سفر آنان درمناطق مختلف این کشور را رفع کند.

وی بابیان اینکه دولت خارطوم در بعضی زمینه ها با امدادگران سازمان ملل همکاری دارد، گفت: با شیوع کرونا در سودان ضروریست که این همکاری ها باید ادامه داشته باشد تا گروه های پزشکی و درمانی بتواند خدمات لازم را به بیماران ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1204

به "سودان، تعطیلی سراسری در دستورکار دولت، افزایش بیماران کرونایی به 14 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، تعطیلی سراسری در دستورکار دولت، افزایش بیماران کرونایی به 14 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید