ظریف در بدو ورود به چین: جامعه جهانی باید برجام را نجات دهد

به گزارش تور چین ارزان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور مصاحبه و رایزنی های سیاسی در مورد روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد.

ظریف در بدو ورود به چین: جامعه جهانی باید برجام را نجات دهد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران،ظریف روز آدینه در بدو ورود به فرودگاه پکن گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می نماید برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ ان اقدام عملی انجام دهد.

وی اضافه نمود: تا کنون جامعه بین المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است.

وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا معین است باید وضعیت روابط مالی ایران عادی سازی گردد و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.

وزیر خارجه اضافه نمود: قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا ضروری است اگر جامعه بین المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ گردد باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره مند گردد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفت و گو و دیدار با مقام های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام امروز آدینه وارد فرودگاه پکن شد.

محمد جواد ظریف قرار است عصر امروز آدینه با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر نموده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، راهی پکن شده بود.

ظریف همچنین پیش از ترک ژاپن و سفر به چین اظهارداشت: در شرایطی که آمریکا با کوشش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می نماید،ضروری است ما هم کشورهای مهم را در جریان آخرین تحولات قرار دهیم و مشورت های مان را با آنها ادامه دهیم.

وی یادآور شد: چهارشنبه گذشته به مسکو سفر کردم. سفر از قبل معین شده ای هم به ترکمنستان داشتم و همچنین سفرهایی که به هند، ژاپن و در نهایت به چین دارم، برای این که شرکای ما به خصوص اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.

ظریف با اشاره به سفر خود با ژاپن گفت: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در خصوص نحوه حفظ برجام بود. با توجه به علاقه و تاکیدی که آنها بر حفظ برجام داشتند و تأکیدی که ما داریم مبنی بر اینکه حفظ برجام تنها به وسیله اقدام عملی و نه فقط به وسیله بیانیه های حمایتی ممکن است.

وزیر امورخارجه گفت: بحث های خوبی هم با آقای آبه و هم وزیر امور خارجه کردیم و امیدوارم نتیجه این بحث ها به نفع مردم دو کشور باشد.

محمد جواد ظریف امروز آدینه به منظور گفت وگو و رایزنی های سیاسی در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد.

وی عصر آدینه به وقت محلی با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و مذاکره خواهد نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 351

به "ظریف در بدو ورود به چین: جامعه جهانی باید برجام را نجات دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در بدو ورود به چین: جامعه جهانی باید برجام را نجات دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید