فساد هزاران مقام دولتی چین زیر ذره بین دستگاه قضایی

به گزارش تور چین ارزان، رسانه های چین گزارش دادند کوشش این کشور در مبارزه با فساد اداری، تنها طی سال گذشته میلادی باعث شده فعالیت های 54 هزار کارمند و مقام دولتی تحت آنالیز قرار گیرد.

فساد هزاران مقام دولتی چین زیر ذره بین دستگاه قضایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

طبق این گزارش ها، در سال گذشته دادگاه های ویژه فساد اداری در چین بیش از 20هزار پرونده را آنالیز نموده اند که حدود 16هزار پرونده مربوط به دریافت رشوه و 4هزار و 300پرونده نیز مربوط به قصور در انجام وظیفه بوده است. طی این مدت، بیش از 336هزار کارمند و مقام چینی یکی از انواع تنبیه های درنظر گرفته شده برای تخلفات اداری را دریافت نموده اند. همچنین، طی این مدت در یک رکورد بی سابقه، اداره مبارزه با فساد اداری چین حدود 2میلیون و 800هزار شکایت دریافت نموده است.

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، از سال 2013یعنی زمانی که به قدرت رسید، مبارزه با فساد کارکنان دولتی و ولخرجی های سازمان ها را شروع نموده است. براساس گزارش وب سایت شینهوانت چین، طی این مدت عملکرد 49هزار مسئول دولتی در خصوص نحوه هزینه کرد بودجه سازمان های دولتی مورد آنالیز قرار گرفته است. حتی کارکنان اداره مبارزه با فساد اداری این کشور نیز زیر ذره بین بوده اند و در این مدت نزدیک به 2هزار و 500کارمند این اداره به دلیل تخلفات مختلف احکام تنبیهی دریافت نموده اند.

چین با جمعیت یک میلیارد و 350میلیون نفری اش بیشترین جمعیت در میان کشورهای دنیا را دارد اما به گفته رسانه های این کشور، حجم بالای پرونده ها و شکایت های رسیده به اداره مبارزه با فساد این کشور نشان از وجود فساد گسترده در سیستم اداری آن دارد؛ موضوعی که طی سال های اخیر به یکی از دغدغه های اصلی شی جین پینگ تبدیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 642

به "فساد هزاران مقام دولتی چین زیر ذره بین دستگاه قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فساد هزاران مقام دولتی چین زیر ذره بین دستگاه قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید