مرگ پیرترین مرد جهان در 112 سالگی ، تقصیر کرونا نیست!

به گزارش تور چین ارزان، یک شهروند ژاپنی که به تازگی پیرترین مرد دنیا لقب گرفته و نامش در کتاب رکوردها ثبت شده بود، در 112 سالگی از دنیا رفت.

مرگ پیرترین مرد جهان در 112 سالگی ، تقصیر کرونا نیست!

به گزارش خبرنگاران به نقل از چنل نیوز آسیا، شیتتسو واتانابه پنجم مارس 1907 در منطقه نیگاتا در شمال توکیو به دنیا آمد و یکشنبه گذشته در خانه اش در همان منطقه درگذشت. درست دو هفته پیش نام آقای واتانابه به عنوان پیرترین و کهنسال ترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود. او پنج فرزند داشت و از علاقه مندان جدی خوراکی هایی چون کرم کارامل و بستنی بود.

واتانابه در مراسم ثبت رکوردش در کتاب گینس راز عمر طولانی و زندگی شاد خود را خنده همیشگی و داشتن لبخند بر لب دانسته بود؛ عادتی که تا روزهای خاتمهی زندگی ترک نشد. این ژاپنی کهنسال در روزهای آخر نمی توانست خوب غذا بخورد و مشکل تنفسی و افزایش دمای بدن داشت. به نوشته روزنامه ماینیچی، واتانابه پنج فرزند، 12 نوه، 16 نتیجه و یک نبیره داشت. او 18 سال در تایوان کار کرد و پس از بازگشت به نیگاتا به استخدام دولت محلی درآمد.

با مرگ این شهروند 112 ساله، حالا ایساکو توموی با 110 سال کهنسال ترین مرد ژاپن است. هر چند معلوم نیست او همین عنوان را در جهان هم در اختیار داشته باشد. پیرترین انسان جهان هم یک ژاپنی است و خانم کانه تاناکا همزمان دو رکورد پیرترین زن جهان و ژاپن را به نام خود ثبت کرده است. ژاپن یکی از بالاترین آمار امید به زندگی را دارد و تعداد زنان و مردان بالای 100 سال در آن تقریبا از همه کشورها بیشتر است.

کهنسال ترین مرد جهان هم ژاپنی بود و سال 2013 در 116 سالگی درگذشت. بر اساس آمار و ارقام موجود در کتاب رکوردهای جهانی گینس، پیرترین انسان در تاریخ ژان لویی کالمن از فرانسه بود که 122 سال زندگی کرد و خاتمه در 1997 از جهان رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1089

به "مرگ پیرترین مرد جهان در 112 سالگی ، تقصیر کرونا نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ پیرترین مرد جهان در 112 سالگی ، تقصیر کرونا نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید