موضع گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره باغ

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مناقشه قره باغ، ارمنستان را به اشغالگری متهم کرد و گفت جمهوری آذربایجان از خودش دفاع می نماید و از توانایی بازپس گیری اراضی تصرف شده برمی آید.

موضع گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی همچنین در بخشی از اظهاراتش که از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نقل شد؛ گفت: چنانچه جمهوری آذربایجان طلب یاری نظامی کند؛ ترکیه آنچه را که ضروری است؛ انجام خواهد داد.

پیشتر، رئیس جمهور آذربایجان برآورد ها درباره مذاکره با ارمنستان را به منظور برطرف تنش ها بین دو طرف پیرامون منطقه قره باغ، رد نموده بود.

الهام علی اف در عین حال گفته بود که ترکیه در درگیری های این کشور با ارمنستان دخالتی ندارد.

باکو-ایروان از اوایل هفته جاری به شدت با یکدیگر درگیر شده اند حال آنکه کوشش همسایگانی چون ایران و روسیه برای پادرمیانی همچنان ادامه دارد.

درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره باغ از اوایل دهه 1990 در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش ها، از جولای 2020 شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1455

به "موضع گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزارت خارجه ترکیه درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید