نفتکش ایرانی به سمت چین تغییر راستا داد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: یک سوپرتانکر ایرانی، حامل نفت ذخیره شده این کشور که هفته گذشته پس از ماه ها توقف در آبهای ایران راهی بازار آسیا شده بود، مقصد خود را از سنگاپور به شانگهای تغییر داده است.

نفتکش ایرانی به سمت چین تغییر راستا داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک سوپرتانکر ایرانی، حامل نفت ذخیره شده این کشور که هفته گذشته پس از ماه ها توقف در آبهای ایران به دلیل تحریم های غرب راهی بازار آسیا شده بود، مقصد خود را از سنگاپور به شانگهای تغییر داده است.

اما به گفته منابع تجاری، با توجه به اینکه کشتی های غول پیکر حمل نفت خام نمی توانند در بندر شانگهای پهلو بگیرند، بعید است شانگهای مقصد نهایی این تانکر باشد.

سوپر تانکر استارلا که تمام ظرفیت آن پر است، در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران واقع شده است و اولین مورد از نفتکش های مورد استفاده برای ذخیره نفت بر روی دریا است که پس از انعقاد توافق جامع هسته ای راهی بازار نفت شده است

این تانکر که هم اکنون در نزدیکی سواحل سریلانکا واقع شده است، بر اساس داده های کشتیرانی روز 6 اوت به شانگهای خواهد رسید.

تحریم ها علیه ایران، توانایی این کشور برای صادرات نفت را محدود نموده و تهران را ناگزیر ساخته تا نفت فراوری خود را در تانکرها ذخیره کند.

قیمت نفت برنت از زمان انعقاد توافق به دلیل نگرانی ها از آزاد سازی فوری ذخیره 40 تا 50 میلیون بشکه ای نفت خام و میعانات ایران در بازار، حدود 4 درصد کاهش یافته است.

126

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 436

به "نفتکش ایرانی به سمت چین تغییر راستا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفتکش ایرانی به سمت چین تغییر راستا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید