وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در مسکو دیدار می نمایند

به گزارش تور چین ارزان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که وزیر خارجه این کشور و همتای ارمنی او 15 آوریل، در مسکو دیدار خواهند کرد.

وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در مسکو دیدار می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان هفته آینده در مسکو، پایتخت روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پنج شنبه (22 فروردین) طی بیانیه ای اظهار داشت که اِلمار محمد یاروف، وزیر خارجه آذربایجان 15 آوریل (26 فروردین) با زُهراب مناتسکانیان، همتای ارمنی در روسیه دیدار و گفت وگو خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری آذرتاگ جمهوری آذربایجان، قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار شرکت کند.

پیشتر وزیر خارجه آذربایجان ابراز امیدواری نموده بود که با همتای ارمنی خود در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و گفت وگو کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال 1992 گفت وگوهایی را در چارچوب این مجموعه به منظور انتها دادن به درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی آغاز کردند.

درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد. طرف ارمنستانی در این جنگ که از سال 1988 آغاز شد و در سال 1994 به انتها رسید، منطقه قره باغ را به کنترل خود درآورد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 340

به "وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در مسکو دیدار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در مسکو دیدار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید