وزیر خارجه اندونزی: ما در ائتلاف نظامی عربستان شرکت نمی کنیم

به گزارش تور چین ارزان، وزیر خارجه اندونزی با ابراز تعجب از سخنان مقامات سعودی مبنی بر حمایت اندونزی از ائتلاف نظامی عربستان گفت که کشورش در هیچ ائتلاف نظامی شرکت نمی کند.

وزیر خارجه اندونزی: ما در ائتلاف نظامی عربستان شرکت نمی کنیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی گفت که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درباره تشکیل ائتلاف نظامی با وی تبادل نظر نموده اما نگفته است که کار این ائتلاف چیست.

وی با ابراز تعجب از سخنان مقامات سعودی مبنی بر حمایت اندونزی از ائتلاف نظامی عربستان گفت: آنها از حمایت اندونزی سخن می گویند، اما چه حمایتی؟!

خبرگزاری رسمی عربستان عصر دوشنبه بیان کرد که اندونزی با تشکیل ائتلاف نظامی این کشور موافقت نموده اما در آن عضو نیست.

عربستان سعودی بعد از قتل عام هزاران نفر از شهروندان بی دفاع یمنی و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در یمن از تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تروریسم اطلاع داد.

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی و وزیر دفاع این کشور طی سخنانی مدعی شد که این ائتلاف با تمام گروههای تروریستی مبارزه می نماید و با قدرتهای بزرگ و سازمانهای بین المللی هماهنگ خواهد بود.

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی گروههای تروریستی در منطقه است و کنفرانس اخیر موسوم به معارضان در ریاض که با حضور گروههای تروریستی برگزار شده بود گوشه ای از حمایتهای این کشور را از تروریسم نشان می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 574

به "وزیر خارجه اندونزی: ما در ائتلاف نظامی عربستان شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اندونزی: ما در ائتلاف نظامی عربستان شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید