وزیر خارجه قطر با ماموریت ترغیب گروه های لبنانی به مذاکره به بیروت می رود

به گزارش تور چین ارزان، وزیر امور خارجه قطر امروز (سه شنبه)به منظور رایزنی درباره اوضاع داخلی و منطقه ای به لبنان سفر می نماید.

وزیر خارجه قطر با ماموریت ترغیب گروه های لبنانی به مذاکره به بیروت می رود

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن، یک منبع دیپلماتیک لبنانی روز دوشنبه خاطرنشان کرد، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر میخواهد امروز سه شنبه سفری رسمی به این کشور داشته باشد و طی آن با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور ملاقات کند.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت، وزیر خارجه قطر با میشل عون، در بیروت، پایتخت لبنان ملاقات و درباره اوضاع کشور و منطقه گفت وگو خواهد نمود.

وی اضافه نمود: عبدالرحمان الثانی همچنین در سفر یک روزه خود با مقامات لبنان ملاقات نموده و آخرین تحولات داخلی و منطقه ای را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

آخرین سفر وزیر امور خارجه قطر به لبنان در 24 اوت 2020، چند روز پس از انفجار بندر بیروت بود که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

در همین زمینه، روزنامه کویتی القبس از منابع آگاه آگاه شد که شیخ محمد بن عبدالرحمان در سفر برنامه ریزی شده خود به بیروت، حامل طرحی برای نشاندن گروه های لبنانی بر سر یک میز گفت وگو در دوحه خواهد بود.

این منابع اظهار داشتند، طرف قطری تا زمانیکه همه گروه های لبنانی برای شرکت در گفت وگو موافقت نکنند، ابتکار عمل خود را اعلام نخواهد نمود. آنها خاطرنشان کردند که طرف قطری موافقت اولیه اکثریت گروه های سیاسی لبنان خصوصا حزب الله و تیم رئیس جمهور میشل عون را گرفته است.

این منابع، سخن درباره حمایت مالی از لبنان که از یک بحران شدید سیاسی و بحران مالی و مالی رنج می برد را بعید ندانستند. بحرانی که بدترین شرایط از زمان جنگ لبنان (1975-1990) است و با پیامدهای ناشی از پاندمی کرونا و انفجار بندر بیروت تشدید شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1744

به "وزیر خارجه قطر با ماموریت ترغیب گروه های لبنانی به مذاکره به بیروت می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه قطر با ماموریت ترغیب گروه های لبنانی به مذاکره به بیروت می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید