طراحی لوگو: ولوو لوگوی جدیدش را با ظاهری مینیمال تر رونمایی کرد

به گزارش تور چین ارزان، خودروسازی ولوو برای همراه شدن با نیازهای روز، ضمن حرکت به سمت ساده تر کردن هویت بصری این شرکت، از لوگوی تازه خود رونمایی نموده است.

طراحی لوگو: ولوو لوگوی جدیدش را با ظاهری مینیمال تر رونمایی کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

هنگامی که یک شرکت از لوگوی تازه ای رونمایی می نماید، واقعا چالشی عظیم در پیش دارد زیرا به هر حال، لوگو نشان دهنده تصویر، احساس و هویت یک خودروساز است.

اطلاعیه هایی از این دست معمولا با بیانیه های مطبوعاتی طولانی همراه است تا علت تغییر را شرح دهند. در این زمینه می توان به کمپانی های فولکس واگن (VolksWagen) و بی ام و (BMW) اشاره نمود. با این وجود ولوو از این فرایند پیروی نمی نماید.

اوایل این هفته ولوو بازطراحی لوگوی خود را خیلی بی سروصدا به صورت عمومی منتشر کرد. البته این تغییرات به مقدار کافی بود تا همه متوجه آن شوند. علاوه بر این، خودروساز سوئدی در همه صفحات احتماعی خود مانند فیس بوک و اینستاگرام لوگوی تازه را جایگزین کرد.

اگرچه همان طور که گفته شد، ولوو بیانیه ای درباره این تغییر ارائه نکرد اما مانند دیگر تغییرات اخیر خودروسازها، طراحان لوگوی تازه این شرکت هم جهت مینیمالیستی و تخت (Flat) را دنبال نموده اند. این فرایند با فولکس واگن در سال 2019 شروع شد و پس از آن تولیدکنندگان دیگری مانند مینی، آئودی، نیسان، تویوتا، کیا و پژو فرایند مشابهی را پیش گرفتند.

در لوگوی 2021 همه عناصر به رنگ سیاه درآمده اند و ظاهر کلی باریک تر دیده می گردد. دایره و پیکان هنوز وجود دارد. در حالی که به احتمال زیاد لوگوی تازه در بیانیه های مطبوعاتی و ست اداری این شرکت استفاده خواهد شد، باید دید آیا ولوو تغییر تازه را در خودروهای خود هم اعمال می نماید یا خیر؟

طرح دوبعدی تازه، هفتمین لوگوی ولوو در تاریخ 97 ساله این شرکت است. تغییر قبلی در سال 2016 انجام شد و همه خودروهای فعلی این شرکت نشان تازه را به کار بردند. در گذشته این شرکت عمدتا از سبک آبی و نقره ای استفاده می کرد و دهه ها با آن معرفی می شد. اکنون تازهترین لوگوی بازطراحی شده کمی مشابه لوگوهای قدیمی تر است که بیانگر ساختاری محکم بودند.

شاید تغییر لوگو برای شرکت ها با انتقادهایی هم همراه باشد و ولوو هم از این موضوع مستثنی نیست اما واقعیت این است که فرایند طراحی با گذشت زمان تغییر می نماید و خودروسازان هم باید خود را با این تغییرات وفق دهند تا به روز و کارآمد بمانند. بدین ترتیب لوگوی بازطراحی شده هم با سلیقه امروزی هماهنگ است و به خوبی در بسترهای گوناگون قابل نمایش خواهد بود.

عکس کاور: تغییر لوگوی ولوو با طراحی متناسب با سال 2021

Credit: Volvo / The Drive

منابع: Motor1, The Drive

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2094

به "طراحی لوگو: ولوو لوگوی جدیدش را با ظاهری مینیمال تر رونمایی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی لوگو: ولوو لوگوی جدیدش را با ظاهری مینیمال تر رونمایی کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: ولوو لوگوی جدیدش را با ظاهری مینیمال تر رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید