تور ارزان ترکیه: چاووش اوغلو: بعضی قدرت ها می خواهند روابط ترکیه و روسیه را به هم بزنند

به گزارش تور چین ارزان، وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه بعضی مراکز قدرت در پی تیره کردن روابط این کشور با روسیه هستند، گفت که دو کشور با جدیت در پی توسعه روابط خود هستند.

تور ارزان ترکیه: چاووش اوغلو: بعضی قدرت ها می خواهند روابط ترکیه و روسیه را به هم بزنند

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) در پنجمین سالگرد ترور آندره کارلوف سفیر وقت روسیه در آنکارا (19 دسامبر2015) گفت که بعضی مراکز قدرت در پی تیره کردن روابط ترکیه با روسیه هستند.

او در گفت و گو با اسپوتنیک، گفت که پس از ترور سفیر روسیه، تعیین شد که بعضی مراکز قدرت در پی از بین بردن روابط ترکیه با روسیه هستند. چاووش اوغلو تحکیم بیشتر روابط میان آنکارا و مسکو را برترین روش برای تکریم و یادبود آندره کارلوف دانست.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که روابط میان این کشور با روسیه پس از ترور سفیر مسکو، شاهد تحول عمیقی در سطح همکاری های دو جانبه و در سطح منطقه بود و دو کشور به توسعه روابط خود در همه زمینه ها به خصوص در حوزه های تجارت، انرژی، فرهنگ و ... ادامه می دهند.

چاووش اوغلو بعلاوه اظهار داشت که حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال 2022 به 30 میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته او سالانه حدود پنج میلیون جهانگرد روسی به ترکیه سفر می نمایند.

آندره کارلوف سفیر وقت روسیه در آنکارا در روز 19 دسامبر 2016 (29 آذر 1395) هنگامی که از یک نمایشگاه هنری بازدید می کرد، به ضرب گلوله فردی به نام مرت آلتینتاش گلوله کشته شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2230

به "تور ارزان ترکیه: چاووش اوغلو: بعضی قدرت ها می خواهند روابط ترکیه و روسیه را به هم بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: چاووش اوغلو: بعضی قدرت ها می خواهند روابط ترکیه و روسیه را به هم بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید