چین آماده فشار بر کره شمالی در مورد برنامه های هسته ای است

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود، چین آمادگی خود را برای افزایش فشار بر دولت کره شمالی با هدف کنار گذاشتن برنامه هسته ای اعلام نموده است.

چین آماده فشار بر کره شمالی در مورد برنامه های هسته ای است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری که برای دیداری رسمی از چین روز آدینه وارد پکن شده است در جمع خبرنگاران توضیح داد، از تصمیم و تعهد چین برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی ابراز رضایت دارد و مقام های پکن در این دیدار بر آمادگی خود برای افزایش فشار بر پیونگ یانگ در زمینه فعالیت های هسته ای تاکید نموده اند.

بر اساس این گزارش کری اضافه نمود، من از مقام های چینی خواستم تا با استفاده از هر ابزاری که در دسترس دارند و با استفاده از تاریخ مشترک فرهنگی و تاریخی با کره شمالی، مقام های پیونگ یانگ را برای متوقف کردن برنامه های هسته ای متقاعد نمایند. مقام های چینی به طور کاملا شفاف اعلام کردند که اگر کره شمالی حاضر به آمدن به پای میز مذاکره نباشد و جدیت خود را برای مذاکره و توقف برنامه هسته ای نشان ندهد آنها نیز حاضر هستند تا گام های بیشتری را برای متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی بردارند. وی گفت، آمریکا و چین اکنون در حال رایزنی در این خصوص هستند که چگونه این کار را انجام دهند. وزیر خارجه چین نیز به جان کری گفت، چین با همه طرف ها از جمله آمریکا همکاری خواهد نمود تا نقشی سازنده و فعال برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه داشته باشد. چین به هیچ وجه اجازه هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد.

اقدامات و تحرکات چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین نیز از دیگر مسائل مورد بحث و گفتگو مقام های آمریکا و چین بوده است. آمریکا نارضایتی شدید خود را از اقدامات چین برای کنترل آبهای منطقه اعلام نموده است. وزیر خارجه چین در این باره تاکید نمود، پکن برای برقراری امنیت و ثبات در آبهای دریای شرقی و جنوبی چین به وسیله مسالمت آمیز کاملا متعهد است ولی از آمریکا می خواهد در تنش های منطقه جانب هیچ کشوری را نگیرد. آمریکا باید به منافع حاکمیتی چین و واقعیت های تاریخی احترام بگذارد.

اقدام نوامبر گذشته وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی ویژه بر فراز دریای شرقی چین با مخالفت و انتقاد شدید کره جنوبی، ژاپن و آمریکا روبرو شده است. چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده است. این دریا 10 درصد ماهیگیری دنیا را در اختیار دارد. تایوان؛ مالزی،فیلیپین، برونئی و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخشی از این دریا هستند. فیلیپین اختلاف خود با چین بر سر مالکیت دریای جنوبی چین را در کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل مطرح نموده ولی چین از شرکت در نشست ویژه رسیدگی به این پرونده خودداری نموده است. چین ادعاهای فیلیپین را در مورد مالکیت جزایر دریای جنوبی چین رد نموده و بر این باور است که این اقدام فیلیپین موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 610

به "چین آماده فشار بر کره شمالی در مورد برنامه های هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین آماده فشار بر کره شمالی در مورد برنامه های هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید