چین: با پاکستان و هند برای کاهش تنش ها در تماس هستیم

به گزارش تور چین ارزان، سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد پکن با مقامات اسلام آباد و دهلی نو برای کاهش تنش ها در ارتباط است.

چین: با پاکستان و هند برای کاهش تنش ها در تماس هستیم

به گزارش به نقل از سی سی تی وی، چین به شدت کوشش می نماید تا تنش کنونی میان هند و پاکستان از مسیر صلح و مصاحبه فروکش کند و امیدوار است دو طرف با خویشتن داری از بالا دریافت بیشتر تنش اجتناب کنند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: این موضع محکم و راسخ چین است که باید به تمامیت ارضی و اقتدار ملی همه کشورها احترام گذاشته گردد و پکن همواره با اقدام هایی که با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل در تضاد باشند مخالف است. ما امیدواریم دو طرف خویشتن داری نموده، هرچه زودتر به مصاحبه روی بیاورند و ضمن مدیریت بحران، مسائل را به گونه ای حل و فصل کنند که صلح و ثبات در شبه قاره جنوب آسیا حفظ گردد.

وی اضافه نمود چین از نزدیک با هر دو طرف در تماس است و کوشش می نماید دو کشور ضمن شروع مصاحبه به برقراری صلح بیاندیشند. ما نیز می دانیم که نه اسلام آباد و نه دهلی نو هیچکدام نمی خواهند وضعیت جاری بدتر گردد و تنش ها بالا بگیرد. چین امیدوار است دو کشور همسایه نگرانی های یکدیگر را بپذیرند و مسائل را از مسیر مصاحبه حل و فصل کنند. پکن هم در این فرایند به ایفای نقش خود اقدام خواهد نمود.

با تور چین سفر کنید

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه از هند برای مصاحبه دعوت کرد و از دهلی نو خواست برای مقابله با تروریسم و کاستن از تنش ها بین دو کشور همسایه مصاحبه کنند.

لو کانگ گفت چین امیدوار است دو طرف نگرانی های یکدیگر را بپذیرند تا بتوانند به توافق برسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 264

به "چین: با پاکستان و هند برای کاهش تنش ها در تماس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: با پاکستان و هند برای کاهش تنش ها در تماس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید