یوآن چین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری اسلام آباد و پکن خواهد شد

به گزارش تور چین ارزان، با تصمیم سران دو کشور چین و پاکستان به زودی واحد پول چین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری میان دو کشور خواهد شد.

یوآن چین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری اسلام آباد و پکن خواهد شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، مسئولین دولت اسلام آباد با جایگزین شدن یوآن چین به جای دلار آمریکا در مبادلات تجاری خود با پکن موافقت کردند.

طبق این تصمیم به زودی دلار آمریکا در تراکنش های مالی کریدور مالی مشترک دو کشور موسوم به سی پیک و تمام پروژه های دیگر میان چین و پاکستان خواهد شد.

مشاهد حسین سید سناتور ارشد پاکستانی با اعلام این خبر گفت: مجوزهای لازم برای شروع تراکنش مالی به این سبک میان دو کشور صادر شده است.

وی توضیح داد: اینکه در ابتدا حکام دو کشور تصمیم داشتند مبادلات خود را با دلار آمریکا انجام دهند مشکلاتی به بار آورده بود ولی اینک مسائل موجود برطرف شده اند.

مشاهد حسین اضافه نمود: در حال حاضر حداقل 22 پروژه بزرگ بین پاکستان و چین در حال اجرا است که باعث تراکنش ماهانه میلیون ها دلار بین دو کشور می گردد.

لازم به ذکر است آمریکا با افزایش ارتباط میان چین و پاکستان مخالف است و یکی از دلایل اعمال فشار از سوی واشنگتن به اسلام آباد نیز همین مساله است.

دولت پکن با اجرای کریدور مالی مشترک حداقل 46 میلیارد دلار سرمایه به خاک پاکستان منتقل نموده و برای هزاران پاکستانی موقعیت شغلی ایجاد خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 675

به "یوآن چین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری اسلام آباد و پکن خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوآن چین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات تجاری اسلام آباد و پکن خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید