خشم چین از امضای قوانینی در آمریکا در حمایت از تایوان و تبت

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا به امضای یک سری تدابیر قانونی با هدف تقویت حمایت از تایوان و تبت در چارچوب یک بسته مربوط به بودجه دولتش و کمکهای مرتبط با همه گیری کروناویروس پرداخت، دولت چین امروز (دوشنبه) خشم خود را از بابت این اقدام اعلام نمود.

خشم چین از امضای قوانینی در آمریکا در حمایت از تایوان و تبت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو قانون شامل قانون اطمینان تایوان 2020 و قانون سیاست و حمایت مربوط به تبت 2020 هر دو دارای ادبیاتی تحریک آمیز در قبال چین از جمله حمایت آمریکا از مشارکت معنادار تایوان در نهادهای سازمان ملل و فروش منظم تسلیحات به آن بودند.

قانون مربوط به تبت نیز تصریح داشته که باید مقامهای چینی دخیل در فرایند انتخاب جانشین دالایی لاما، رهبر معنوی ساکن تبعید تبت، مورد تحریم قرار بگیرند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهاراتی در شهر پکن گفت، چین با هر دو قانون قاطعانه مخالف است.

او به خبرنگاران اظهار کرد: عزم دولت چین برای حفاظت از منافع مربوط به حاکمیت، امنیت و توسعه ملی تزلزل ناپذیر است.

او اظهار کرد، آمریکا به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به روابط چین و آمریکا نباید بخشهایی از این قوانین که چین را هدف می گیرند را اجرایی کند و افزود که آنها مداخله در امور داخلی چین هستند.

این در حالی است که دولت تایوان از این اقدام آمریکا حمایت کرد.

خاویر چانگ، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان گفت: آمریکا یک همپیمان مهم تایوان در سطح بین المللی و شریک محکم آن برای به اشتراک گذاری ارزشهای آزادی و دموکراسی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1700

به "خشم چین از امضای قوانینی در آمریکا در حمایت از تایوان و تبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم چین از امضای قوانینی در آمریکا در حمایت از تایوان و تبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید