رادیو بین المللی چین: هژمونی آمریکا عامل تفرقه و تقابل در دنیا است

به گزارش تور چین ارزان، دولت آمریکا با استفاده از ترفند و روش معمول اعمال فشار خود، به دنبال طراحی دامی است تا Bytedance، شرکت سازنده تیک تاک را مجبور به قطع ارتباطش با چین سازد.

رادیو بین المللی چین: هژمونی آمریکا عامل تفرقه و تقابل در دنیا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در طول سال گذشته و به ویژه از ماه جولای امسال میلادی تا به امروز، بدون داشتن هیچ مدرکی و صرفا به بهانه امنیت ملی آمریکا، کوشش نموده است تا شرکت Bytedance مالک اپلیکیشن تیک تاک را تحت شدیدترین فشارها قرار دهد تا این شرکت مجبور به فروش تیک تاک گردد.

قلدری آمریکا با سوء استفاده از قدرت جهت محاصره و شکار یک بنگاه مالی و استفاده از قدرتی نابرابر جهت تحت فشار قرار دادن شرکت Bytedance، بر هیچ کسی پوشیده نیست.

تیک تاک با محبوبیت چند صد میلیونی خود در آمریکا، حس رقابت منحصر به فردی میان رقبای خود به وجود آورده است؛ این اپلیکیشن از ارزش تجاری بسیار زیادی برخوردار است و به خاری در چشم Silicon Valley (منطقه ای در جنوب سانفرانسیسکو در شمال کالیفرنیا که کانون تکنولوژی و نوآوری برتر در دنیا به حساب می آید) و سلطه گری آمریکا در عرصه تکنولوژی تبدیل شده است.

آمریکا عادت دارد که اگر نتواند با چیزی رقابت کند، باید آن را به چنگ بیاورد و از آن خود کند؛ ترامپ، امنیت ملی آمریکا را بهانه ای نموده است تا تسلط کاملی روی اپلیکیشن تیک تاک و ثروت ناشی از عملکرد آن به دست بیاورد.

دولت آمریکا با استفاده از ترفند و روش معمول اعمال فشار خود، به دنبال طراحی تله و دامی است تا Bytedance، شرکت سازنده تیک تاک را مجبور به قطع ارتباطش با چین سازد.

این در حالیست که چنین رویکردی از سمت ترامپ نقض آشکار امنیت ملی، منافع، عزت و توسعه طولانی مدت بنگاه های مالی چین به حساب می آید.

ترامپ با اهداف سیاسی و حرص و طمعی که دارد، بدون اینکه هیچ مدرکی در دست داشته باشد، از بهانه تهدید تیک تاک برای امنیت ملی آمریکا استفاده می نماید تا معامله تیک تاک را با زور و اعمال فشار پیش ببرد در حالیکه این عمل نقض قوانین و اصول اقتصاد بازاری و نشان دهنده ریاکاری او است؛ رئیس جمهور آمریکا از قدرت دولت واشنگتن برای دخالت در فرایند تجارت آزاد سوء استفاده می نماید.

پیش دریافت این استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا که خود را مدعی حمایت از اقتصاد بازار و رقابت عادلانه می داند، اصول شفافیت و عدم تبعیض سازمان تجارت دنیای را نیز نقض می نماید و یک دزدی آشکار محسوب می گردد.

سیاسی کردن امور تجاری و توجه به منافع سیاسی شخصی توسط ترامپ و بی توجهی او به بی اعتبار شدن دولت آمریکا و رعایت انصاف در بازار، چهره زشتی از شعار آمریکا اول را برای همه دنیا به نمایش در آورده است.

آمریکا مدت هاست با قدرت سیاسی، مالی و نظامی اش به دنبال هژمونی و سلطه گری در دنیا است و با اعمال تحریم های یک جانبه و سیستم حمایت از تولیدات داخلی، به شدت اقتصاد بین الملل و تبادلات تجاری را تحت تاثیر رویکرد خود قرار داده است.

هدف و انگیزه آمریکا، جداسازی و به هم زدن قراردادها و کناره گیری و خروج از توافق است و همین فرایند منجر به اخلال در نظم بین المللی شده است؛ قلدری و سلطه جویی آمریکا دنیا را به سمت تفرقه و تقابل کشانده است.

مردم دنیا امروزه انتظار بیشتری برای حفظ صلح و پیشرفت دارند و این خواسته صرفا به وسیله همکاری محقق می گردد؛ بشر با همکاری می تواند چالش های بیشتری را پشت سر بگذارد و به ثروت برسد و شرایط برد - برد و آینده ای به مراتب بهتر را برای کل دنیا رقم بزند.

با این وجود، آمریکا به عنوان کسی که پیشتر خود را مدعی تجارت آزاد چند جانبه معرفی نموده، بر خلاف این احتیاج زمان پیش می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1511

به "رادیو بین المللی چین: هژمونی آمریکا عامل تفرقه و تقابل در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو بین المللی چین: هژمونی آمریکا عامل تفرقه و تقابل در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید