شروع رسیدگی به پرونده رشوه دادن برلوسکونی به یک سناتور ایتالیایی

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: کار رسیدگی به پرونده جدید فساد اقتصادی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا در دادگاهی در شهر ناپل از امروز شروع شده است.

شروع رسیدگی به پرونده رشوه دادن برلوسکونی به یک سناتور ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا که سال گذشته به اتهام کلاهبرداری اقتصادیاتی از سنا اخراج شد و مصونیت پارلمانی خود را از دست داد با پرونده اتهام فساد اقتصادی جدیدی روبرو شده است. برلوسکونی 77 ساله متهم به ارائه پیشنهاد پرداخت 3 میلیون یورو رشوه در سال 2006 میلادی به سرجیو دی گریگوریو سناتور سابق ایتالیایی برای پیوستن به حزب آزادی خلق ایتالیا و یاری برای تضعیف دولت چپگرای ایتالیا شده است.

بر اساس این گزارش والتر لاویتولا مشاور پیشین برلوسکونی نیز به اتهام دست داشتن در این پرونده محاکمه خواهد شد. برلوسکونی پیش از این به داشتن رابطه نامشروع جنسی با یک دختر 17 ساله و سوء استفاده از قدرت متهم شده است. رومانو پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس پیشین کمیسیون اروپا و دو سناتور سابق این کشور در فهرست شهود این پرونده قرار دارند.

دی گریگوریو به بازرسان پرونده گفته است که 2 میلیون یورو رشوه را به صورت نقدی دریافت نموده و یک میلیون یورو نیز برای جنبش سیاسی ایتالیایی ها در دنیا دریافت شده است. برلوسکونی که تاکنون 3 بار به نخست وزیری ایتالیا رسیده است نوامبر گذشته برای نخستین بار در طول 20 سال فعالیت سیاسی از سنا اخراج شد.

در حالی که برلوسکونی به خاطر بالا بودن سن مجبور به رفتن زندان نیست دادگاه در ماه آوریل در مورد نحوه سپری کردن محکومیت وی تصمیم گیری خواهد نمود. برلوسکونی احتمالا به انجام خدمات اجتماعی و یا حبس خانگی محکوم خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 567

به "شروع رسیدگی به پرونده رشوه دادن برلوسکونی به یک سناتور ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسیدگی به پرونده رشوه دادن برلوسکونی به یک سناتور ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید