اختلاف شدید سران اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از منطقه یورو

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: یک روزنامه اتریشی ازاختلافات در بالاترین سطوح اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از اتحادیه اروپا خبر داد.

اختلاف شدید سران اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی کوریر از اختلاف شدید در بالاترین سطوح اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از منطقه یورو خبر داد.

نویسنده در ادامه نوشت: بازیگران مهم اروپایی در مذاکرات با یونان همچنان از خارج اعصاب فولادین در مذاکرات را از خود نشان می دهند. اما در داخل وضعیت به گونه ای دیگر است. جنجال ها در نشست غیر رسمی وزیران مالی منطقه یورو در جمعه گذشته در ریگا حاکی از این مسئله است.

به گزارش روزنامه کوریر در محافل آگاه در بروکسل و جاهای دیگر خروج یونان از منطقه یورو اخیرا به گزینه ای واقع بینانه تبدیل شده است.

موضع صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی وی در قبال یونان انتقاد آمیز است. وولفگانگ شایبله وزیردارایی آلمان به تازگی تاکید کرده است که منطقه یورو به راحتی می تواند از عهده مسئله خروج یونان از منطقه یورو برآید. در پس این موضع گیری آلمان همان کشورهایی متحد شده اند که برنامه های ریاضتی سخت را پشت سر گذاشته و حداقل دستمزدها و حقوق بازنشستگی در این کشورها بسیار پایین تر از یونان است. کشورهای حوزه بالکان، اسلواکی، اسلوونی و همچنین اسپانیا و پرتغال از جمله این کشورها هستند.

البته موضع یان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی کاملا به گونه ای دیگر است. وی با شهامت خود را به عنوان یک فرد درک کننده شرایط یونان نشان داده و با نگاهی انتقادی به موضع برلین در قبال یونان اظهار داشته است که یک خروج یونان از منطقه یورو صد در صد وجود نخواهد داشت و یک ناتوانی یونان در پرداخت بدهی ها مطرح نیست.

در ادامه این مطلب آمده است: این مسئله که بین یونکر و مرکل اخیرا تنش ها و اختلافاتی بر سر مسئله یونان به وجود آمده است یک راز نیست، البته سیگنال های یونکر به آتن که ما شما را نجات خواهیم داد از دید صد اعظم آلمان افراط و زیاده روی است. از برخی محافل دولتی در برلین به گوش می رسد که مرکل بی پرده و صراحتا به رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرده است که باید به این گونه اظهار نظرهای خود سرانجام دهد.

علاوه بر تنش ها و اختلافات بین یونکر و مرکل همچنین اختلافات اساسی بین نمایندگان بانک مرکزی اروپا و گروه یورو در گروه کاری یونان وجود دارد.

معاون رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می کند که ورشکستگی دولتی یونان به صورت اتوماتیک به مفهوم جدایی یونان از منطقه یورو نیست. وی در این باره گفته است: من نمی خواهم در این باره حدس بزنم اما ما در بانک مرکزی اروپا اطمینان داریم که خروج یونان از منطقه یورو شکل نخواهد گرفت. یک ورشکستگی احتمالی یونان به معنی خروج اتوماتیک این کشور از منطقه یورو نیست.

این در حالی است که نمایندگان گروه یورو در گروه کاری یونان نظری بر خلاف دیدگاه بانک مرکزی اروپا دارند و بر این عقیده اند که در این راستا قواعدی وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 537

به "اختلاف شدید سران اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف شدید سران اتحادیه اروپا درباره مسئله خروج یونان از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید