اصرار دولت تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: معاون نخست وزیر تایلند تاکید نمود، دولت موقت این کشور میخواهد انتخابات سراسری را در موعد مقرر یعنی 2 فوریه برگزار کند.

اصرار دولت تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تاکید معاون نخست وزیر تایلند بر تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات سراسری در روز 2 فوریه در حالی است که اقدام معترضان برای تعطیل کردن شهر بانکوک پایتخت وارد سومین روز متوالی شده است.

بر اساس این گزارش کمیسیون انتخابات تایلند نیز پیش از این خواهان به تعویق افتادن انتخابات سراسری شده تا احزاب سیاسی به اجماع نهایی دست یابند. مخالفان دولت خواهان استعفای نخست وزیر و اجرای اصلاحات سیاسی پیش از برگزاری هرگونه انتخاباتی هستند. مخالفان به شدت نگران این مساله هستند که حزب حاکم در انتخابات آینده نیز بار دیگر پیروز گردد.

نخست وزیر تایلند از رهبران مخالف و احزاب سیاسی دعوت نموده است تا برای تصمیم گیری در مورد برگزای انتخابات سراسری رایزنی و مصاحبه نمایند. معاون نخست وزیر تایلند در جمع خبرنگاران تاکید نمود، ما بر این باوریم که برگزاری انتخابات شرایط را به حالت عادی بازمی گرداند. ما شاهد کاهش حمایت مردم از رهبر مخالفان دولت هستیم.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 598

به "اصرار دولت تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار دولت تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید