افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری

به گزارش تور چین ارزان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: اصرار داریم تا شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم را برآورده کند.

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عیسی زارع پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فرکانس هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می شوند، منابع خدادادی، اما محدودی هستند. به همین دلیل نمی توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی نهایت باشد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم شریف کشورمان را برآورده کند.

زارع پور گفت: بخشی از محدوده فرکانسی که تا به امروز در اختیار اپراتور های همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی 2300 است. اضافه کردن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از فردا به تدریج به یک هزار و 800 سایت شبکه 4 G ایرانسل اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات شرح داد: این اقدام، ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا یک هزار ترابایت در مراکز استان ها افزایش خواهد داد. امیدوارم که دیگر اپراتور ها هم به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را آغاز کنند.

زارع پور بیان داشت: گام های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارائه خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2289

به "افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید