برای اهدای پلاسما خون به بلوار 22 بهمن بروید

به گزارش تور چین ارزان، مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا می توانند با مراجعه به مرکز اهدای خون در بلوار 22 بهمن کرمان، پلاسمای خون خود را اهدا نمایند.

برای اهدای پلاسما خون به بلوار 22 بهمن بروید

روح الله میرزایی ،مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ،گفت:بهبود یافتگان بیماری کرونا بعد از یک ماه پس از بهبودی برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه نمایند.

او با اشاره به اینکه با تحقیقات و تست های صورت گرفته، روش پلاسما درمانی در کشور های دنیا که با تزریق پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا به افراد بدحال این بیماری برای بهبودی بسیار موثر بوده است اضافه نمود: این کار در کرمان حدود یک ماه است که انجام می شود.

میرزایی توضیح داد: پلاسمای خون افراد بهبود یافته دارای پادتن یا ضد ویروس است.

او اضافه نمود: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا می توانند با مراجعه به مرکز اهدای خون در بلوار 22 بهمن استان، پلاسمای خون خود را اهدا نمایند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت:برای دریافت پلاسما دو راه وجود دارد؛ یک راه این است که وقتی فردی خون اهدا می نماید از خون اهدایی او گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما جدا شده که این نوع پلاسماگیری را پلاسمای بازیافتی می گوییم این پلاسما فریز شده و نگهداری می شود بخشی از آن در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد و بخش اضافه آن برای فراوری دارو های مشتق از پلاسما به کمپانی های فراوری دارو های پلاسما ارسال می شود.

او در تشریح روش دوم دریافت پلاسمای خون اضافه نمود: روش دوم دریافت پلاسما، روش پلاسما فرزیس است که فرد به مدت یک ساعت زیر دستگاهی می نشیند و سپس خون او وارد دستگاه شده و پلاسمای خون جدا می شود و مجددا خون به بدن فرد بر می شود که در این روش از هر فرد می توان نیم لیتر پلاسما دریافت کرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان با تاکید بر اینکه این کار فقط در استان انجام می شود و کسانی که در شهرستان ها هستند با مراجعه به پایگاه های شهرستان خود یا خون اهدا نمایند یا با مراجعه به پایگاه انتقال خون استان در بلوار 22 بهمن، پلاسمای خود را اهدا نمایند.

میرزایی اعلام کرد: در حال حاضر شرایط اهدای خون استان تقریبا خوب و مطلوب است، اما از نظر برخی از گروه های خونی هم، چون گروه خونی A منفی کمبود داریم. او از کسانی که خون آن ها A منفی است درخواست کرد که با اهدای خون خود این کمبود را جبران نمایند.

او اعلام کرد: در سال حدود 70 هزار اهدای خون داریم که 62 درصد آن ها اهدا نماینده مستمر هستند و یک درصد شاخص هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همچنین از تمامی اهدا نمایندگان و تمامی دستگاه هایی که به وسیله اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم آن ها را تشویق به اهدای خون کردند تا کمبود ذخایر خونی را جبران نمایند تشکر و قدردانی کرد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1349

به "برای اهدای پلاسما خون به بلوار 22 بهمن بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اهدای پلاسما خون به بلوار 22 بهمن بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید