بی توجهی به پتانسیل دریا مهم ترین معضل اقتصاد مازندران

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران/مازندران استاندار مازندران به این نکته اشاره نمود که، یکی از مهم ترین معضل های موجود در اقتصاد مازندران، بی توجهی به ظرفیت های دریا است.

بی توجهی به پتانسیل دریا مهم ترین معضل اقتصاد مازندران

احمد حسین زادگان در آئین افتتاح نخستین اسکله تفریحی و گردشگری مازندران در رامسر با عنوان اینکه استفاده از ظرفیت های دریا جهت تحقق مطالبه دیرین مازندرانی ها را مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: بی توجهی به اقتصاد دریا محور طی سال های اخیر مهم ترین معضل بوده چرا که پتانسیل موجود در دریا مهم ترین مطالبه مردم در سال های اخیر است.

وی اضافه کرد: از دریا به عنوان موهبت الهی برای اقتصاد آسایش رفاه بهتر طی سال های گذشته استفاده نشده است، به همین دلیل اقتصاد دریا محور و استفاده از ظرفیت بزرگ دریا از جمله اولویت های مدیریتی در آغاز دوران مدیریتی مان بوده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: با افتتاح این اسکله و دیگر اسکله های گردشگری و تفریحی که در نقاط مختلف ساحلی تعریف شده و اجرایی می گردد، راه بر اقتصاد دریامحور در استان باز شده است.

به گزارش خبرنگاران، احمد حسین زادگان همچنین در آیین افتتاح اسکله ساحلی لیدو رامسر توضیح داد: مردم مازندران سال های طولانی از نبود اقتصاد دریا محور و عدم بهره مندی بهینه از فرصت و ظرفیت گردشگری دریا خزر در رنج بودند و گله داشتند تا این که در دولت تدبیر و امید با همگرایی دستگاه های مختلف به این مطالبه دیرینه پاسخ درخور داده شده است.

وی یکی از موانع برخورداری مازندران از اقتصاد دریامحور را با وجود در اختیار داشتن بیشترین خط ساحلی دریای خزر ، تصاحب سواحل توسط دستگاه های مختلف و بخش خصوصی دانست و گفت: نخستین قدم برای برخوردار کردن مازندران از اقتصاد دریامحور ، آزاد سازی سواحل آن بود که مصوبات قانونی آن سال ها روی زمین مانده بود در حالی که عده ای دریا را برای خودشان محصور نموده بودند.

نماینده عالی دولت در مازندران از آزادسازی حدود 87 درصد از سواحل مازندران به عنوان اقدام مهم دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته یاد کرد و اضافه کرد : در واقع با این اقدام که هم افزایی تمامی دستگاه ها از جمله حمایت قوه قضاییه را در پی داشت ، ساحل دریای مازندران از انحصار خصوصی افراد و دستگاه ها خارج و زمینه برای فعال کردن اقتصاد دریا محور مهیا شد .

حسین زادگان با اظهار این که فرایند آزاد سازی سواحل دریای مازندران براحتی طی نشد، گفت : پس از این مرحله هم تعریف پروژه های اسکله دریایی در دستور کار نهاده شد و برای این منظور کارگروه ویژه ای تعریف شد تا بتواند کارها را از صفر تا صد با حمایت از سرمایه گذاران به پیش ببرد.

وی با اعلام این که برای سواحل مازندران ایجاد 134 اسکله گردشگری تعریف و جانمایی شده است، شرح داد: برای این که کارها به صورت منسجم پیش برود و سرمایه گذاران با کمترین دغدغه وارد مراحل اجرایی کار شوند ، پس از جانمایی و گذراندن مراحل مختلف ، مجوز تمامی اسکله ها بدون نام اخذ شد تا بسته آماده تحویل سرمایه گذار گردد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که مجموعه استان و دولت از سرمایه گذاری در زمینه اقتصاد دریامحور در مازندران حمایت می نماید ، گفت : برای اسکله های تفریحی ، ظرفیت های شیلاتی و تفریحی در پس کرانه و داخل دریا در نظر گرفته شده است و کوشش داریم تا در شرایط تحریمی برای آن بخش از سرمایه گذاری که احتیاج ارزی دارد ، یاری کار سرمایه گذاران باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1955

به "بی توجهی به پتانسیل دریا مهم ترین معضل اقتصاد مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به پتانسیل دریا مهم ترین معضل اقتصاد مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید