تشکیل شرکت های دانش بنیان نباید درگیر قوانین دست و پاگیر گردد

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، فرهاد دژپسند وزیر امور مالی و دارایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز دستاوردها و مسائل شرکت های دانش بنیان گفت: ما شکل گیری اقتصاد هوشمند را پیگیری نموده ایم که این کار می تواند در عبور از بسیاری از مسائل به ما یاری کند.

تشکیل شرکت های دانش بنیان نباید درگیر قوانین دست و پاگیر گردد

از وبلاگ سلماس رایانه دیدن فرمایید.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های موثر برای مبارزه با فساد، شکل گیری اقتصاد هوشمند است، توضیح داد: در ذیل اقتصاد هوشمند، شفافیت و محیط شیشه ای به صورت کامل شکل می گیرد و در یکی دیگر از ابعاد اقتصاد هوشمند، شرکت های دانش بنیان هستند که یاری قابل توجهی به حل مسائل کشور می نمایند.

وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه یکی از لوازم اجتناب ناپذیر در اقتصاد هوشمند، شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است، گفت: استارت آپ ها نقش محوری و کلیدی در اقتصاد هوشمند دارند و کارکرد انسان در مقوله اقتصاد هوشمند با کارکرد انسان در اقتصاد دیجیتالی، الکترونیکی و سنتی متفاوت است.

دژپسند اعلام کرد: ما در یک سال گذشته، برای برطرف مسائل شرکت های دانش بنیان جلسات مستمری را برگزار نموده ایم و سند مهم بانکداری دیجیتال را نهایی و به بانک ها الحاق کردیم و سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند هم در آستانه نهایی شدن است که در این نقشه، صندلی ویژه ای برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان قائل شده ایم.

وی با بیان اینکه تأمین نیازهای شرکت های نوپا و دانش بنیان در دستور کار ماست، گفت: یکی از مسائل جدی شرکت های دانش بنیان محیط کسب و کار و رویه سختی است که در اعطای مجوز به این شرکت ها وجود دارد و دستگاه ها نباید فرآیند تشکیل شرکت های دانش بنیان را درگیر قوانین دست و پا گیر نمایند. ما در وزارت امور مالی و دارایی آماده ایم هر اقدامی را برای حل این مسائل در دستور کار خود قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 887

به "تشکیل شرکت های دانش بنیان نباید درگیر قوانین دست و پاگیر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شرکت های دانش بنیان نباید درگیر قوانین دست و پاگیر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید