تعهد نخست وزیر تونس به ادامه نبرد علیه تروریسم

به گزارش تور چین ارزان، همزمان با پنجمین سالروز حماسه بن قردان که در جریان آن نیروهای امنیتی تونس مانع تأسیس امارت وابسته به داعش شدند، نخست وزیر این کشور بر ادامه جنگ علیه تروریسم تأکید کرد.

تعهد نخست وزیر تونس به ادامه نبرد علیه تروریسم

به نقل از روزنامه القدس العربی، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس در سخنرانی خود در شهر بن قردان در پنجمین سالروز حماسه بن قردان گفت: جنگ علیه تروریسم از اولویت های دولت است که به حمایت لازم از نیروهای امنیت داخلی و ارتش ملی و تقویت امکانات مادی و بشری برای یگان های مختلف ادامه خواهد داد.

وی بر عزم و اراده قوی و ثابت دولتش برای حفاظت از هر وجب از خاک وطن و نابودی خطر تروریسم با تکیه بر وحدت دو نهاد امنیتی و نظامی و همبستگی تمام مردم تأکید کرد.

وی گفت: حماسه بن قردان عملیات تروریستی بزدلانه ای را ناکام گذاشت که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات کشور و ضربه زدن به روحیه تونس بود. موفقیت در این عملیات اراده و همت تونسی ها را برای نابودی ریشه تروریسم بیشتر کرد و آغازی برای موفقیت های امنیتی و نظامی بیشتر برای پیگرد گروه های تروریستی و ناکام گذاشتن برنامه هایشان و نابودی رهبرانشان شد.

همچنین جنبش النهضه قهرمانی های نیروهای امنیتی و نظامی و ساکنان بن قردان را که در مقابله با داعش نقش دارند، ستود.

این جنبش بیان نمود: تونس انقلاب، آزادی و کرامت علیه تروریسم و برنامه های آن است و به توانایی مردم ما و نیروهای نظامی و امنیتی برای مقابله با این آفت و محاصره بقایای تروریسم افتخار می کند.

وی خواهان تقویت وحدت ملی و همبستگی و انسجام میان نهادهای حکومتی و موفقیت در ارتقای اوضاع اجتماعی و اقتصادی شد و گفت: این عوامل صلابت تجربه دموکراسی و مصون ماندن آن از جنایت های تروریستی را افزایش می دهد. خون شهدا و فداکاری های تونسی ها امانتی بر گردن همگان است و این مرحله ایجاب می کند از کشور در برابر تروریسم حفاظت کنیم و برای برآوردن خواسته های مشروع تونسی ها و ارتقای اوضاع اقتصادی و معیشتی و تقویت وحدت ملی و همکاری و انسجام تلاش کنیم.

این جنبش بر اهمیت همکاری و همبستگی میان مردم تونس و لیبی برای مقابله با تهدیدات تروریستی و ایجاد آینده بهتری برای دو کشور از طریق تقویت همکاری اقتصادی و تسهیل تبادل تجاری تأکید کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1808

به "تعهد نخست وزیر تونس به ادامه نبرد علیه تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد نخست وزیر تونس به ادامه نبرد علیه تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید