جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400

به گزارش تور چین ارزان، بازار سرمایه برای دو هفته متوالی کار خود را با فرایند صعودی شروع نموده است. امروز هم در 30 دقیقه ابتدایی معاملات، شاخص کل بورس تهران افزایش 9 هزار واحدی را پشت سر گذاشته و به رقم یک میلیون و 442 هزار و 147 واحدی رسیده است. تا اینجای کار شاخص کل 62 صدم درصد و شاخص هم وزن 66 صدم درصد رشد نموده اند که نشان می دهد نماد های کوچک و عظیم بازار سرمایه پابه پای هم در جهت صعودی حرکت می نمایند و شرایط کمی برای کوچک تر ها بهتر است. با این وجود نماد های فولاد، پارس، فارس، وبملت، حکشتی، وبصادر و تاپیکو به ترتیب بیشترین تاثیر را در ثبت رشد 9 هزار واحدی شاخص کل داشتند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400

خداحافظی نمادهای قرمزرنگ با نقشه بازار

به گزارش خبرنگاران، در ساعات ابتدایی معاملات امروز سه شنبه 19 مرداد 1400 از بین 312 نماد معامله شده در بورس تهران، 213 نماد در جهت صعودی حرکت می نمایند و 93 نماد کار خود را با رنگ قرمز شروع نموده اند. بعلاوه در بازار فرابورس از بین 213 نماد معامله شده، 135 نماد سبزپوش هستند و 78 نماد بخشی از ارزش سهام خود را از دست داده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه شنبه 19 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نمای ابتدایی نقشه بازار امروز درست مثل روزهای گذشته یکدست سبزپوش است و به سختی می توان گروهی را پیدا کرد که با فرایند صعودی شاخص کل همراه نیست. بیشترین آمار معاملات ابتدای بازار به گروه فلزات اساسی اختصاص دارد که در آن فولاد و کویر حدود دو سه درصد رشد نموده اند، فخوز و فملی نزدیک قیمت روز قبل معامله می شوند و دیگر نمادها به جز کاوه و فجر سبزپوش هستند. در گروه محصولات شیمیایی کوشش برای جمع آوری صف فروش شصدف بی نتیجه مانده و تنها حجم معاملات این نماد را افزایش داده. در سوی مقابل وپترو، پارس، شکلر و چند نماد دیگر صف خرید دارند و شیراز، کلر، تاپیکو، فارس، شاراک و شپدیس صعودی هستند. دارا یکم در بین صندوق های ETF رشد دو درصدی را تجربه نموده و دیگران هم قدم های کوتاهی در جهت صعودی برداشته اند. چراکه امروز دوباره عروسی به کوچه بانک ها و موسسات اعتباری رسیده و در این گروه شاهد تشکیل صف خرید برای وبصادر و رشد قابل توجه قیمت سهام دی، وآیند، وبملت و وتجارت هستیم. امروز حتی خودرویی ها هم صعودی هستند و در بینشان قیمت سهام خودرو، خساپا و خگستر دو سه درصد افزایش پیدا نموده و برای چند نماد مثل خزر، خقاین و ختور صف خرید تشکیل شده است. حمل و نقل، بیمه، نهادهای اقتصادی، فرآورده های نفتی، سرمایه گذاری ها، دارویی ها، زراعت و نیروگاه ها از دیگر گروه های سبزرنگ بازار امروز هستند.

رکوردشکنی صف های خرید با ارزش 1.8 هزار میلیارد

در دقایق سرانجامی معاملات امروز ارزش مجموع صف های خرید به هزار و 800 میلیارد تومان رسیده که بالاترین رقم از زمان شروع ریزش بورس یعنی یک سال گذشته به شمار میرود. حدود 158 نماد یعنی 24 درصد بازار سرمایه صف خرید دارند. تعداد صف های خرید به بیش از دو برابر صف های فروش رسیده. چراکه همزمان حدود 68 نماد یعنی 10 درصد بازار با صف فروش دست و پنجه نرم می نمایند و ارزش کل آن ها سر جمع هزار و 200 میلیارد تومان است.

پارس؛ سنگین ترین صف خرید بازار

صف خرید نیم هزار میلیاردی پارس سهامداران بورس را انگشت به دهان گذاشته است. در ساعات سرانجامی معاملات امروز ارزش صف خرید پتروشیمی پارس به حدود 490 میلیارد تومان می رسد و با اختلاف در صدر لیست سنگین ترین صف های خرید و حتی بالاتر از صف خرید عرضه اولیه سپید و وهامون قرار گرفته. صف خرید سپید 350 میلیارد تومان و وهامون حدود 100 میلیارد تومان است. آپ، هرمز، کالا، غدیس، حکشتی، فولاد، فرابورس، فرزین، وپخش و دی از جمله سنگین ترین صف های خرید با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان هستند.

کدما؛ سنگین ترین صف فروش بازار

شرکت معدنی دماوند در صدر لیست سنگین ترین صف های فروش قرار گرفته و جای غدام را گرفته است. ارزش صف فروش تشکیل شده برای سهام کدما امروز به 145 میلیارد تومان می رسد. غدام با صف فروش 83 میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار گرفته و ثالوند با صف فروش 57 میلیاردی در رتبه سوم قرار گرفته است. کتوکا، کمرجان، سنیر، حپترو و زماهان از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان هستند.

جهش 20 هزار واحدی شاخص در روز خوب بورس

شاخص کل بورس تهران در سرانجام معاملات امروز سه شنبه 19 مرداد 1400 با جهش 20 هزار و 593 واحدی به رقم یک میلیون و 453 هزار و 796 واحد رسید. امروز شاخص کل حدود 1.44 درصد و شاخص هم وزن حدود 1.31 درصد افزایش پیدا کرد. موردی که نشان می دهد امروز شرکت ها کوچک هم پای شرکت های عظیم در جهت صعودی حرکت می کردند، اما به هر صورت نماد های فولاد، پارس، تاپیکو، کگل، فارس، رمپنا و کچاد به ترتیب بیشترین تاثیر را در ثبت جهش 20 هزار واحدی شاخص کل گذاشتند.

نقشه بازار در سرانجام معاملات روز سه شنبه 19 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

در نمای سرانجامی نقشه امروز تنهاد گروه انبوه سازی کمی با رنگ قرمز به جای مانده و دیگران همگی سبزپوش هستند و سهامدارانش را حسابی شیرین کام نموده اند. در صدر آنها گروه فلزات اساسی قرار گرفته است که با حجم معاملات بالا اسم بهترین گروه صنعت را از آن خود نموده و در بین نمادهایش فولاد، فخوز، کاوه، کاویر، فایرا، هرمز، فولاژ، فسپا و کیمیا با صف خرید روبرو شدند. صندوق های سرمایه گذاری سهامی هم امروز عموما با افزایش قیمت واحدها روبرو شدند. تاپیکو، آریا، کرمانشا، شیراز، زاگرس، کلر، وپترو و پارس از نمادهای دارای صف خرید در گروه محصولات شیمیایی هستند. همزمان صف فروش شصدف این نماد را به عظیمترین نماد قرمز در نقشه بازار امروز تبدیل نموده است. لیدرهای خودرویی یعنی خودرو، خساپا و خگستر امروز با فرایند صعودی بازار همراهی نکردند و ثابت ماندند ولی نمادهای کوچکتر گروه افزایش قیمت قابل توجهی داشتند. سرمایه گذاری ها عموما سبزپوش بودند و بانکی ها مشابه خودرویی ها رفتار کردند. به این معنا که وبملت و وتجارت به اسم لیدرها گروه تغییر قیمت چندانی نداشتند اما دیگران از جمله دی و وآیند توانستند در جهت صعودی گام بردارند. شپنا و شتران سر جایشان ماندند و راه را برای نمادهای کوچک گروه فرآورده های نفتی باز کردند. امروز اغلب نمادهای حمل و نقل، زراعت، اطلاعات و ارتباطات، نهادهای اقتصادی، لاستیک و پلاستیم و خدمات فنی مهندسی صف خرید داشتند و پنج درصد افزایش قیمت پیدا کردند.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2045

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید