حمله لفظی گراهام به تصمیم ترامپ درباره کردهای سوریه

به گزارش تور چین ارزان، فارس نوشت: نماینده مجلس سنای آمریکا رفتار دولت ترامپ با نیروهای کُرد سوریه را محکوم و آن را بی شرمانه توصیف کرد.

حمله لفظی گراهام به تصمیم ترامپ درباره کردهای سوریه

گراهام در حساب کاربری خود در توئیتر، با اشاره به گزارش ها درباره شروع عملیات نظامی ترکیه در سوریه نوشت: اگر گزارش های رسانه ای دقیق باشند و ترکیه وارد شمال سوریه شده باشد، فاجعه ای در شرف وقوع است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه (17 شهریورماه) از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد. وی اسم رمز این عملیات را چشمه صلح بیان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

گراهام، از حامیان سرسخت ترامپ در مجلس سنای آمریکا است، اما در روزهای گذشته به شدت از رفتار دولت او انتقاد نموده و واشنگتن را به رها کردن متحدان کرد خود در سوریه متهم نموده است.

گراهام نوشت: دعای ما همراه متحدان کردمان است که در اقدامی بی شرمانه توسط دولت ترامپ رها شده اند. این اقدام، بازگشت دوباره داعش را حتمی می نماید.

گفته می گردد عملیات ترکیه در شمال سوریه با چراغ سبز واشنگتن صورت می گیرد. کاخ سفید قبل از این در بیانیه ای اعلام نموده واشنگتن نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می نماید و نه در آن مشارکت یا مداخله می نماید.

این سناتور آمریکایی در پیامی دیگر گفته رهبری کوشش ها در کنگره برای تحمیل هزینه سنگین به اردوغان را بر عهده خواهد گرفت. وی همچنین نوشته است: از رئیس جمهور ترامپ می خواهم تا وقتی زمان هست با بازگشت به طرح منطقه امن که کارساز بود تغییر رویه دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 709

به "حمله لفظی گراهام به تصمیم ترامپ درباره کردهای سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لفظی گراهام به تصمیم ترامپ درباره کردهای سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید