مارک اسپر به شایعات پایان داد

به گزارش تور چین ارزان، فارس نوشت: وزیر دفاع آمریکا ضمن نادرست توصیف کردن گزارشی مبنی بر اعزام چند هزار نیروی نظامی آمریکایی به غرب آسیا، گفت از ظرفیت های لازم در منطقه برخوردار هستند.

مارک اسپر به شایعات پایان داد

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز (شنبه) گزارش نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم واشنگتن برای اعزام 14 هزار نظامی به منطقه غرب آسیا را، نادرست خواند.

اسپر طی گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه پیش از پرواز به کالیفرنیا گفت به نظر وی ارتش آمریکا از توانمندی های کافی در منطقه غرب آسیا برای جلوگیری کردن از وقوع یک درگیری برخوردار است.

به نوشته خبرگزاری رویترز وی با رد نکردن احتمال جابجایی نظامیان آمریکایی در منطقه یا حتی افزایش اندک تعداد آنها، توضیح داد: اما نه به میزان رقمی - 14 هزار - که ذکر شد، آن گزارش کاملا نادرست و اشتباه است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود دولت ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی برای اعزام 14000 نیرو به منطقه است تا با ایران مقابله کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین افزود: هر فرمانده ای هر جایی که هست خواستار ظرفیت های بیشتر و بیشتر است. اما در حال حاضر ما معتقدیم که از ظرفیت های کافی [در منطقه] برای مقابله با هرچیزی که نیاز به مقابله دارد، برخورداریم.

اسپر با بیان اینکه به صورت معمول درخواست های فرماندهان نیروهای آمریکایی در منطقه برای اعزام بیشتر نیرو را بررسی می کند، اما تاکید کرد که فعلا هیچ درخواستی برای اعزام 14 هزار نفر ارائه نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: این خبر امروز که ما در حال اعزام 12 هزار نیرو به عربستان سعودی هستیم، غلط است. دقیق تر بگویم، خبر جعلی است.

در هر صورت، گزارش وال استریت ژورنال در شرایطی منتشر شده است که ترامپ پیش از این بارها از هزینه های هنگفت حضور نظامی خارجی آمریکا گلایه کرده و آن را هدر دادن پول خوانده است. خارج کردن نظامیان آمریکایی از منطقه غرب آسیا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت های سال 2016 میلادی بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 878

به "مارک اسپر به شایعات پایان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارک اسپر به شایعات پایان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید